Trenduri actuale de comert electronic

trenduri ecommerceDaca este sa credem cifrele recente, aproximativ 48% din oameni intra pe internet folosind un aparat mobil, si astfel pregatesc calea pentru comertul electronic special pentru mobil.

Ca si cum aceasta nu ar fi deajuns, tabletele mobile au aparut din senin si si-au facut drum cu forta in industria de comert electronic, aducand un nivel urias de trafic, inghiontind usor comerciantii cu amanuntul sa vada daca site-ul lor este compatibil.

Evident ca asteptarile consumatorilor au crescut odata cu schimbarile zilnice din comertul electronic. Este probabil timpul ca retailerii online sa imbratiseze tehnologia moderna si sa aiba mai multe vanzari. Unii prevad inventarea unui motor de cautare exclusiv pentru comertul electronic. Cine stie ce aduce viitorul ?

Pana atunci, sa ne uitam la primele 7 trenduri care au prins forta :

1. Comert electronic bazat pe touch

Explozia subita de aparate touch (tableta si smartphone) inseamna cresterea vanzarilor prin shopping online. Interfata utilizatorului va tot face ajustari, adaugand valoare la experienta de shopping. Aceasta este ca o perioada de aur pentru platformele de comert electronic, deoarece au multe de explorat pe masura ce isi maresc numarul de vanzari.

2. Comert bazat pe regiuni si locatii

Comertul electronic devine orientat pe nise de piata iar comertul local este la moda. Oamenii reusesc sa gaseasca servicii locale aproape de biroul sau locuinta lor si sa se foloseasca cu usurinta de ele. Tehnologia mobila este folosita mai ales pentru shopping, efectuarea de plati dar si pentru navigarea pe teren. Afacerile pe baza de zona si locatie sunt la moda fara sa mai mentionez de Google Wallet dar si Passbook care sunt in frunte.

3. Dezvoltarea produselor prin cerere

Trendurile actuale semnaleaza o utilizare crescuta a mediilor de socializare. Acestea ajuta retailerii online sa castige acces la opiniile si cererile consumatorilor in timp real, pe baza datelor de like si follow din retelele de socializare. Brandurile utilizeaza aceste analize si creaza servicii si produse bazate pe cererea consumatorilor.

4. Personalizarea produselor si serviciilor

Clientii au acces la diferite nise prin retaileri online independenti, care nu se gasesc inca pe Internet. Tinand cont de gusturile si alegerea consumatorilor, retailerii ii pot directiona catre produsele sau serviciile relevante pentru ei, si care sunt cele mai potrivite sa ii multumeasca.

5. Utilizare masiva de video

Sa ii spunem comert video. Acest trend actual este unul dintre cele mai importante din industria de comert electronic. In trecut multe platforme de e-Commerce erau retinute in utilizarea de video dar odata cu cresterea vitezei Internetului dar si a puterii de procesare a deviceurilor, continutul video reuseste sa conduca lejer consumatorii prin experienta de browsing. Este in favoarea retailerilor online pentru ca astfel ei pot sa aiba un impact mai mare asupra consumatorilor.

6. Continutul inca rege

Ca si in trecut, continutul continua sa domine industria online. Consumatorii de shopping cauta continut proaspat ca sa aiba incredere in vanzatori. Continutul depasit sau cel care nu atrage, va fi ocolit. Un retailer online trebuie sa nu subestimeze continutul afisat.

7. Usurinta platii

Am vorbit mai devreme despre ceva numit comert touch, care este direct legat de utilizarea mobilelor si a tabletelor. Retailerii online ofera consumatorilor mai multe alternative de cumparare iar apoi modalitati usoare de plata.

Concluzie

Concurenta este cu adevarat acerba. Fiecare platforma de comert electronic incerca sa fie cu un pas inainte. Livrare in aceeasi zi, interfata usor de folosit, oferte si alte servicii suplimentare. Iar cel care le ofera pe toate acestea va iesi in evidenta. Clar ne asteapta ceva anul viitor…Pazea!




Comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *