Site web si reguli minime de optimizare.

optimizareAuzim tot mai des acest termen:  optimizare site web, seo, rank, … Dar pentru un om obisnuit nu sunt decat niste cuvinte care suna bine si care nu definesc nimic concret. Din acest motiv am simtit nevoia sa punctez aici cateva regulile minime pe care trebuie sa le urmatiti atunci cand vreti sa faceti o optimizare minima pe website-ul propriu sau atunci cand vi se zice ca se face optimizare. Vorbim doar de optimizarea on-site ( in interiorul site-ului web ) . Reguli de BAZA.

Regula 1 – textul afisat in site !

Nu putem spune ca am facut SEO pe un site web care nu are text in pagini. Google si celelalte motoare de cautare “citesc” paginile vostre si cauta continut relevant. Daca site-ul nu are text, degeaba se optimizeaza in spate (meta) pentru ca motoarele de cautare vor ignora acest lucru. Incercati pe paginile importante din site ( mai ales prima pagina ) sa aveti un text care sa spuna in mare despre ce este site-ul vostru. Nu scrieti romane si nici nu insirati cuvintele cheie unul dupa celalalt.  Textul trebuie sa fie placut de citit pentru utilizator dar sa fie relevant si pentru motoarele de cautare.

seo text

 

Regula 2 – dimensiunea titlului, a descrierii si a cuvintelor cheie

O alta greseala des intalnita este aglomerarea campurilor meta.

  • Titlul trebuie sa fie scurt, de maxim 60 de caractere si sa contina un cuvant cheie relevant cu pagina.
  • Descrierea trebuie sa contina o descriere NU cuvinte cheie despartite de virgula. Descrierea nu trebuie sa depaseasca 160 de caractere.
  • Cuvintele cheie sunt foarte putin importante pentru Google. Singurul motor de cautare care le ia in considerare este Yahoo insa este bine sa folositi si acest camp. Nu adaugati mai mult de 5 cuvinte cheie. Incercati sa folositi fraze, pentru o buna indexare. NU folositi cuvinte cheie formate dintr-un singur cuvant. Cea mai buna practica este folosirea frazelor formate din 2, 3, 4,5,6 sau chiar 7 cuvinte cheie.  La cuvintele cheie nu se folosesc cuvintele de legatura cum ar fi:  de, si,  in, etc

 

Regula 3 – folosirea de cuvinte cheie sau tagg-uri afisate in site

Tagg-urile afisate in site nu ajuta la indexarea in motoarele de cautare. Ele ajuta cand sunt create insa nu trebuie sa le afisati din mai multe motive. In primul rand sunt foarte urate si ocupa spatiul pe care ati putea sa-l folositi la ceva util pentru utilizator. In al doilea rand, concurentii vostri pot vedea fara efort care sunt cuvintele pe care le targetati.

Regula 4 – inexistenta blogul

Daca ai un magazin virtual sau un site de prezentare TREBUIE sa ai un blog. Blogul va ajuta sa vindeti si sa apareti mai des in motoarele de cautare pe diferite cuvinte cheie si subiecte de interes in raport cu afacerea voastra. Mai mult, blogul trage dupa sine site-ul, va ajuta sa va cresteti rank-ul care nu este altceva decat nota pe care o da Google site-ului vostru in raport cu vechimea si continutul lui.  Asa ca scrieti, scrieti cat mai mult si cat mai bine.  De preferat minim o data pe saptamana.

 

Regula 5 – Evitati sa folositi trafic.ro sau orice alt site de statistica care va obliga sa puneti bannere in site-ul vostru.

Nu este profesional sa apara tot felul de patratele colorate in partea de jos a site-ului. Mai mult, aceste linkuri nu va ajuta in indexarea Google, uneori chiar dauneaza. Pe de alta parte cine se pricepe foarte bine poate sa va vada traficul site-ului si sa folosesca acest lucru  in interes propriu.

Folositi Google Analitycs, este gratis si rezultatele raman private.

 

 





4 Comments

  1. “Regula 5″ este imperativa.

  2. Esti o sufletista, Simona. Continua. Am sa urmaresc blogul tau. Imi plac creatiile tale.

Comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>