Sa creez o pagina sau un profil de Facebook pentru a-mi promova compania?

facebook_vs

Daca ai fi un comerciant care incepe sa se aventureze in lumea marketingului pe Facebook, probabil ca m-ai intreba “Sa creez o pagina sau un profil de Facebook pentru a avea o baza mai mare de fani?” Aud aceasta intrebare tot timpul de la clientii mei. Sunt surprinsa cat de des vad aceasta intrebare si ce ocazii se pierd cand oamenii aleg optiunea gresita.

Raspunsul corect: creeaza o pagina de Facebook.

Daca promovezi blogul tau, o companie sau un brand, creeaza o pagina de Facebook. Nu un profil de Facebook. Iata care sunt diferentele esentiale dintre paginile si profilele de Facebook.

Ce este o pagina de Facebook ?

Paginile de Facebook sunt pentru organizatii, companii, celebritati, formatii, etc pentru a transmite informatii fanilor intr-un mod oficial si public. Acestea pot fi sporite cu aplicatii care ajuta brandul sa comunice cu fanii si sa-i angajeze, sa atraga noi audiente in mod viral prin angajarea fanilor lor. Fanii unei pagini de Facebook vor vedea noutatile acelei pagini in sectiunea lor de stiri. Cel mai bun aspect, prietenii fanilor tai vor vedea si ei acele noutati daca fanilor le plac, le comenteaza, sau transmit continutul.

Ce este un profil de Facebook?

Profilele de Facebook sunt pentru persoane individuale, ca sa tina legatura cu prietenii lor si sa impartaseasca noutati zilnice despre viata lor. Profilele de Facebook sunt in mod specific pentru uz personal, iar daca Facebook descopera ca profilul tau nu este al unei persoane reale, il vor desfiinta. Crearea unui profil de Facebook pentru orice altceva in afara de o fiinta umana (desi permit accesul animalelor de companie) incalca termenii de servire ai Facebook, iar tu risti ca toata munca sa fie in zadar.

Care este diferenta dintre o pagina si un profil de Facebook?



1. Business vs. Personal

Paginile pot fi create doar pentru a reprezenta organizatii, companii, celebritati reale, etc de catre un personaj oficial al acelui brand. Paginile, pe de alta parte, sunt pentru uz personal.

2. Public vs. Privat

Adnotarile tale pe profilul tau de Facebook sunt tipic private, mai ales daca beneficiezi de setarile de confidentialitate ale Facebook. Paginile de Facebook sunt deschise publicului larg. Paginile sunt vizibile si pentru cei care nu sunt logati pe Facebook, sau nu sunt inregistrati deloc. Daca tot nu esti convins ca pagina este alegerea potrivita, sau daca alegi sa folosesti un profil si pornesti setarile de confidentialitate pentru fiecare adnotare, risti sa postezi din greseala o adnotare personala, care este vizibila fanilor tai si nu prietenilor tai.

3. Personalizare si Aplicatii

Paginile pot instala aplicatii, cum ar fi  aplicatia Static HTML, care permite personalizari avansate cum ar fi like-gated tab. Un like-gate arata continut exclusiv doar utilizatorilor carora “le-a placut” pagina ta. Aceasta motiveaza vizitatorii sa arate ca le place pagina ta.  Alte aplicatii, cum ar fi sondajele, pot fi instalate pentru a creste participarea fanilor. Profilele nu au aceste optiuni de personalizare avansata, deoarece sunt menite doar pentru uz personal.

4. Indexate de motoarele de cautare

Multe articole sustin ca paginile sunt indexate de motoare de cautare, in timp ce profilele nu sunt din cauza naturii lor private. Te rog, retine ca NU este cazul daca nu ai setari de confidentialitate activate pentru profilul tau personal. Atat paginile cat si profilele pot fi indexate de motoarele de cautare. Pentru pagini exista mai multe ocazii de a fi optimizate de motoarele de cautare, deoarece acestea pot fi personalizate cu tab-uri si pagini de aterizare.

5. Masurarea angajarii

Daca creezi un profil personal pentru compania ta si nu o pagina, nu vei putea beneficia de analizele de pagina Facebook, un instrument de analizare care insoteste pagina. Paginile de Facebook permit administratorilor sa urmareasca angajarea. Aceasta trasatura ofera administratorilor analize demografice, vizionari de pagina, statut de angajare (comentarii, placut, etc), vizionari de video, de poze, etc. Aceste informatii sunt extrem de valoroase cand se masoara profitul din mediile sociale. Profilele nu ofera aceste informatii, asa ca nu vei putea sa urmaresti angajarea sau cresterea numarului de fani in timp, sau fiecare adnotare separata, asa cum poti pe o pagina Facebook.

6. Dispozitive de promovare

Paginile de Facebook au dispozitive de promovare, pe care le poti folosi ca sa atragi mai multi fani pe acea pagina. Adaugarea unei casute Like pe website-ul tau va permite vizitatorilor sa devina fani ai paginii de Facebook fara sa paraseasca site-ul tau.

7. Platforma de publicitate Facebook

Daca creezi o pagina de Facebook, ai ocazia sa extinzi aria prin platforma de publicitate a Facebook, care te lasa sa realizezi anunturi publicitare cu tinta precisa, pe baza datelor demografice, a interesului, angajarii si multe altele. Daca creezi un profil insa, singurul anunt publicitar pe care il vei putea realiza va fi cel care promoveaza continutul tau la prietenii deja existenti. Asa ca nu vei putea sa ajungi la o noua audienta prin platforma lor de publicitate.

Exemple cu ce ar trebui sa fie o pagina sau un profil de Facebook

Bine, sa recapitulam. Acum ca stii diferentele dintre pagini si profile, s-ar putea sa fii inca confuz referitor la ce sa alegi pentru brandul tau. Pentru ca totul sa fie extrem de clar, iata cateva exemple de entitati, si unde s-ar potrivi cel mai bine:

Pagini

  • Branduri sau produse (Coca-Cola, Harley-Davidson, Verizon)
  • Bloguri sau website-uri (U Stand Out, Mashable, The Oatmeal)
  • Magazine sau puncte de desfasurare (Best Buy, H&M, Banana Republic)
  • Celebritati si personaje publice  (Barack Obama, Johnny Depp, Lance Armstrong)
  • Formatii si cantareti (Linkin Park, Taylor Swift, Coldplay)
  • Echipe sportive (New York Mets, Boston Red Sox)
  • Alte organizatii (de caritate, universitati)


Profile

  • Tu
  • Mama ta
  • Prietenul tau cel mai bun
  • Seful tau
  • Dadaca pisicii tale
  • Pisica ta (aceasta chiar incalca regulile Facebook)




2 Comments

  1. Si cum creezi o pagina fara profil?

    • Buna Florin, ai comentat la un articol scris prin anul 2013 cand oamenii inca nu stiau sa foloseasca platforma corespunzator. Adica foloseau profilele personale pentru a promova afaceri si majoritatea nu stiau ce insemna paginile de business.

      Sigur ca nu ai cum sa creezi o pagina, daca nu ai mai intai un cont personal.

      Pe curand,
      Simona.

Comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *