Reteaua ta de socializare este catelus sau dulau ?

dog

Nu e nimic mai frumos decat sa iei un nou catelus. Este atat de interesant, plin de viata si caraghios. Este distractiv sa te gandesti cum o sa fie cand creste mare. Oriunde te duci oamenii te intreaba de el, se uita la el si vor sa-l ia in brate. Si pe urma catelusul creste. Si trebuie sa-l hranesti, sa-l speli, sa-l periezi si sa cureti dupa el. Cand te duci in parc oamenii chiar daca nu il urasc, nu graviteaza in jurul lui, pentru ca nu mai este un catelus special, este clar ca este un caine mai putin special.

Daca tu si compania ta nu ati intalnit niciodata o retea de socializare la care nu ati aderat, si pagina home este practic intesata de iconuri care semnifica Manifestul Destin al retelei tale de socializare, pot sa-ti garantez ca ai cumparat un catelus, iar acum te-ai trezit cu un dulau. Cine este cainele tau: Facebook ? Pinterest ? Tumblr ? Google Plus ? Linkedin ? Instagram ?

Potentialul aparent nelimitat al unei noi retele de socializare, creaza o atractie gravitationala puternica, si noi justificam faptul ca sarim la bord, spunandu-ne aceasta minciuna:

“Suntem deja activi in toate celelalte locuri, ce mai conteaza inca unul”

Dar este o problema. Fiecare catelus pe care il cumperi ia din  timpul de ingrijire si atentie pe care trebuie sa-l acorzi celor pe care ii ai deja. Doua recomandari:

  1. In primul rand, nu te implica intr-o alta retea de socializare, decat daca ai un plan definit pentru succes pe termen lung, si adaugi resurse in paralel cu extinderea.
  2. In al doilea rand, e o crima sa-ti retragi granitele. Daca simti ca esti tras din toate partile, probabil ca asa si este. Totusi, cu exceptia MySpace si Flickr, vedem vreodata companii care isi abandoneaza avanposturile de socializare? Aproape deloc.


Vei avea succes mai mare in asamblu daca ai timpul si energia creatoare sa fii grozav in cateva avanposturi, decat daca trebuie sa ai grija de o haita intreaga de caini.




Comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *