Razboiul pentru date Google vs Facebook

facebook_vs_google

Va amintiti cum era viata inainte de fax, e-mail sau cautarea online?   Tineti minte cum faceati programare la doctor sau cum obtineati diferite opinii fara sa puteti accesa opinii profesionale sau obisnuite mai intai pe Google ? E ca un film pe care l-ati urmarit cu ani in urma cu un scenariu care va e vag cunoscut dar care nu are nici o relevanta in viata voastra. Asta veti crede despre acest web in comparatie cu webul social care se extinde zilnic.

Epicentrul webului social este Facebook.

Stiti deja ca peste 500 mil de oameni folosesc Facebook.  Stiati deja ca oamenii petrec peste 700 mil minute pe Facebook pe luna,  sau ca Facebook a intrecut Google devenind siteul nr. 1 pe internet ?

Google si Facebook si-au declarat razboi neoficial in ultimele luni.

Astazi lumea apartine lui Google si Facebook si noi doar navigam prin ea.  Ca utilizator de Google si Facebook ai numai de  castigi  dar aceasta lume nu are liniste de cand Google si Facebook si-au declarat razboi neoficial in ultimele luni. Majoritatea oamenilor nu au observat acest lucru, dar aceasta va afecta toate obiceiurile noastre online in viitor. Va afecta de asemenea si publicitatea pe care o consumati si gradul in care puteti accesa informatiile voastre private.

Acest razboi asupra datelor va recontura ecosistemul nostru online. Google si Facebook continua sa se rasgandeasca privitor la cantitatea de date pe care le vor detine impreuna. Principalul motiv este acela ca aveti un ecosistem de contacte si informatii privitoare la stilul de viata Facebook care rivalizeaza cu lista de contacte Gmail si cu profilul de cautare Google. Fiecare ecosistem are unele date de valoare pe care celalalt nu le are.

La acest moment Facebook pare sa fie in avantaj in razboiul de atragere a atentiei voastre. Facebook a devenit centrul webului social cu mai multe vizionari de pagina si mai mult timp petrecut pe siteul lor decat va reusi vreodata sa obtina google pe o pagina de cautare. Aparitia pe paginile web din toata lumea a butonului Facebook “Like” a fost o rastunare in socializarea webului fata de simpla utilizare a siteurilor sociale izolate. In recentele lor eforturi de a convinge utilizatorii sa adauge Facebook ca web browser home page, Facebook a facut inca un pas inainte in a ne pune sa experimentam inconstient Facebook ca fiind principalul motiv pentru care stam online.

Google nu a reusit in incercarea de a se alatura webului social pana acum. Google Wave a esuat ca experiment in trimiterea de mesaje in timp real si dezvoltarea de proiecte colaborative. Google Buzz inca se aude, dar nu a reusit sa capete utilizare globala, care este scopul acestui joc. Unele produse noi si trasaturi par grozave cand apar, dar daca mase largi de oameni nu aleg sa le utilizeze se ofilesc si dispar. Pana in acest moment, Google castiga aceasta batalie in zonele de cautare si e-mail, dar o pierde pe frontul de medii sociale.

Cum va afecteaza razboiul Google vs Facebook.

Scopul final al acestui razboi asupra obiceiurilor voastre sociale online, este acela ca veti vedea Facebook si Google dandu-se peste cap sa creeze modalitati mai inventive de a va face comunicarea cu prietenii si colegii de afaceri online mai usoara, mai rapida si mai satisfacatoare. Fiti pe faza cand Facebook adauga trasaturi care sa va permita cautarea pe web in timp ce sunteti pe Facebook, si cand Google adauga trasaturi care sa va conecteze graficul vostru social si sa va ajute sa va conectati mai bine cu prietenii vostri online.





Comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *