Pune clientul pe produs

campanie Coca Cola Share

In ultima vreme, am evidentiat diferite modalitati in care companiile isi includ clientii in anunturi, folosind personalizarea sociala si alte mijloace. In Australia, Coca-Cola a dus ideea un pas mai departe, si a pus numele clientului direct pe produs:

Australienii au putut alege o sticla sau o doza personalizata de la supermarket sau au putut sa-si printeze gratuit numele pe o doza de Coke la unul din Westfield Shopping Centres. In anumite locatii exterioare, cum ar fi Kings Cross din Sidney, numele trecatorilor au putut fi proiectate pe un panou publicitar prin SMS. De asemenea, au putut sa descarce unul din cele 150 de “cantece cu nume”, produse in parteneriat cu Southern Cross Austereo ( Via Mumbrella)

Tema promotiei de nume la Coca Cola a fost  “sharing”. Acesta este un instrument de branding cu potential puternic – oferind un produs cu numele persoanei, vanzatorul foloseste brandul Coca-Cola pentru a intari o legatura sociala. Cadoul va creea o asociere intre brand, elementul emotional placut si relatie.

Mai putin evident: Flatarea egoului

Discutand anunturile personalizate, am cautat “efectul doppelganger” – cresterea preferintei pentru brand cauzata de faptul ca clientul isi vede imaginea folosind produsul. Aceasta campanie Coca-Cola poate beneficia si de pe urma altui efect pe care l-au demonstrat cercetatorii, “egoism implicit”. Acesta din urma este o preferinta demonstrata pentru obiecte “ca mine”. A fost folosit pentru a explica comportamente si preferinte pe baza de nume.

Cand vede produsul legat de numele sau, consumatorul simte un impuls de preferinta pentru brand, care poate dura si dupa ce produsul a fost consumat sau nu mai este la vedere.

Ce este pe produsul TAU?

In loc sa dai clientilor si posibililor clienti obiecte de serie, cum ar fi cani de cafea sau suporturi de mouse, incearca sa le dai o mostra de produs cu numele lor. Daca produsul este mare si scump, ar avea efect o miniatura? (Poate un Lexus de jucarie in locul celui real?) Daca vinzi un serviciu, exista vreun obiect reprezentativ pentru serviciul tau care ar putea incorpora brandul si numele clientului?

Atasarea numelui clientului pe produs nu va fi practica in toate situatiile, dar daca produsul se preteaza, aceasta strategie sigur merita incercata. Se pare ca Coca-Cola a creat mult efect cu campania lor australiana care mai apoi s-a propagat pe glob si probabil ca a convertit mai multi consumatori pe viata!

Ai incercat personalizarea produselor? Poti sa gasesti o modalitate inteligenta de a incerca aceasta? Spune-le si cititorilor nostri !


Articol scris de Simona Gabriela Buzatu – Strategist de brand – fondatorul Artvisiona – studio de branding de la A-Z.

Intra in conversatie ! Poti participa activ la temele dezbatute pe blog. Lasa un comentariu la acest articol sau propune o tema despre care ti-ar placea sa citesti. Cele mai interesante vor fi dezvoltate in cadrul unui clip video.

Nu mai este suficient sa fii bun, trebuie sa fii unic !

Aici este locul unde gasesti totul despre branding, strategie, psihologie si ponturi care-ti lumineaza drumul catre succes.

Te mai asteptam !




Comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *