Pagini de Facebook si mini site.

firme fecebookIn ziua de astazi oricine poate sa creeze si sa distribuie continut. Si oricine este audienta care se uita si transmite.  Felul in care se influenteaza oamenii reciproc online a dat nastere unui nou fel de marketing. Felul in care lumea comunica este in schimbare.  Daca nu te adaptezi risti sa devii irelevant.

Ce insemna acest lucru pentru brandurile romanesti  ?
In ciuda aparentei de pierdere a controlului, aceleasi dezavantaje in comunicare creaza noi oportunitati pentru a crea experiente memorabile si relevante.
Potentialul de a crea un cult care trebuie urmat. Social media ofera posibilitatea de a afisa o interfata umana intre client si brand.

Cum poate o comunitate online sa iti ajute afacerea ?

Cu peste 600 milioane de utilizatori, FACEBOOK este cea mai mare tara dupa China si India.

In Romania sunt peste 3,7 milioane de conturi si acesta cifra se asteapta sa creasca pana la 4,5 milioane pana la inceputul anului 2012.

Peste 13,000 de branduri romanesti au pagini de Facebook.

Daca targetul si concurenta ta sunt pe Facebook, tu de ce nu esti ?

Sursa: facebrands.ro

Inainte sa incepem actiunile pe Facebook, trebuie sa ne gandim:

Ce stimulente pot sa ofer ?
Pentru a porni o pagina de Facebook trebuie sa gasesti o solutie de marketing care sa-ti sustina scopul de a crea o comunitate. Cel mai des se organizeaza o campanie prin care se ofera produse sau servicii, incuranjand oamenii sa se aboneze la pagina, cu ajutorul butonului LIKE.

Spre exemplu, un muzeu din Olanda a creat un filmulet de promovare al paginii de Facebook:

 

O pagina de Facebook va aduce valoare brandului ?
In conditiile in care pagina este administrata corespunzator si continutul este variat si creat special pentru target, raspunsul este categoric DA.

Am sau pot crea continutul necesar ?
Continutul nu trebuie sa fie de fiecare data original si creat de la zero. Se poate afisa continut si din alte site-uri atat timp cat este interesant, serveste scopului si se potriveste audientei.

Cine va administra si intretine acesta pagina de Facebook ?
In cazul in care compania este mare si isi permite, pagina de Facebook trebuie intretinuta de cineva. Aceasta se va ocupa atat de publicarea continutului cat si de a raspunde abonatilor la intrebari sau a intra in discutii cu acestia. Va sterge anumite mesaje sau continut nedorit, indecent, nerelevant.

O pagina de Facebook se creaza foarte usor, orice utilizator poate face acest lucru.  Partea grea incepe atunci cand vrem sa adaptam pagina respectiva pentru scopul afacerii noastre si in conformitate cu identitatea vizuala.

In pagina de Facebook se pot instala multe aplicatii care ne ajuta sa afisam continutul de prezentare al firmei.

Landing page sau pagina de aterizare.

Pagina de Facebook poate sa afiseze un mesaj de intampinare pentru cei care nu sunt abonati si sa incurajeze sa dea LIKE, adica sa se aboneze / conecteze la feed-ul de informatii pe care acesta pagina le va publica.

Aceasta este o varianta foarte simpla de personalizare a paginii de Facebook.

 

Mini site pe Facebook.

O varianta mai complexa de personalizare a paginilor de Facebook, este cea in care se creaza un mini site. Un mini site poate sa afiseze:

  • maxim 5 pagini
  • filme
  • animatii flash
  • slider animat cu produsul sau serviciile promovate
  • incurajare pentru abonare – Like
  • formular contact
  • formular cerere oferta

Multe altele la cerere.

 

 

 

 

Cum folosesc oamenii Facebook ?

Un utilizator tipic de Facebook are in jur de 130 de prieteni, este conectat la 80 de evenimente, grupuri, pagini de fan si creaza si imparatseste in jur de 90 continuturi pe luna.

Cum poti sa izbutesti in a face brandul tau cunoscut pe Facebook ?

1. Asculta, monitorizeaza si analizeaza.
Trebuie sa stii comportamentul online al clientului tau.

2. Alatura-te dar fi autentic.
Spune lucruri relevante constant.

3. Continutul este rege.
Creaza continut care sa merite citit, vazut si impartasit.

4. Asigura-te ca site-ul tau este optimizat pentru social media.
Ofera utilizatorului ustensilele necesare pentru intercativitate si construieste mai departe continut.

5. Testeaza preferintele consumatorilor.
Motoarele de cautare au inceput sa-si modifice parametrii de cautare in functie de ce cauta lumea in social media.

6. Conversiile nu se intampla numai in campanie.
Ele au loc 24 / 7

7. Incurajeaza conectarea la canalul tau prin puncte sau avantaje oferite in schimbul acesteia.

8. Recunoaste si rasplateste audienta.
Rasplateste cei mai fiedeli fani .

9. Stabileste regulile comunitatii.

10. Exploateaza factorul viral.
Creaza competitii pentru a impartasi continut folosindu-te de instinctul jocului.

O pagina de Facebook are numai avantaje:

  • Paginile sunt publice si apar in rezultatele Google si Facebook
  • Posibilitatea de a seta mai multi administratori
  • Oricine poate deveni fan
  • Nu are limita de abonati
  • Oportunitati foarte mari de a face reclama
  • Statistici foarte bune

 





Comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>