Numele schimba comportamentul

brand name

Un studiu efectuat de David Just si Brian Wansink de la Laboratorul Cornell de Alimente si Brand, a aratat ca denumirea aceleiasi portii de spaghete “portie dubla” in loc de normala, i-a facut pe consumatori sa manance mai putin. De fapt cei din grupul cu portie dubla au lasat de 10 ori mai multa mancare pe farfurii!

Stim ca asteptarile noastre ne schimba experienta cu un produs dar si comportamentul. Vinul care se stie ca este scump este considerat mai gustos decat acelasi vin cand degustatorii cred ca este ieftin.

Alt studiu a aratat ca oamenii au mancat mai mult cand au baut la masa vin etichetat “California” decat vin “Dakota de Nord”, care era de fapt identic. Astfel, nu este de mirare ca felul in care sunt descrise portiile influenteaza cat de mult mananca oamenii. Comerciantii tuturor produselor trebuie sa tina cont de acest fapt, atunci cand decid denumirea produselor si cand descriu diferite modele si optiuni. Oamenii sunt inconstient influentati de denumirea produselor.

Atentie cu dieta

Exista o lectie aici si pentru cei care tin diete. Vei avea tendinta sa mananci mai mult daca portia pe care o comanzi este denumita cu termeni ca “mica” sau “normala”. Nu exista reguli sau definitii standard pentru cantitatea portiilor, iar daca un restaurant ar descrie aceeasi cantitate ca “super” sau “jumbo”, s-ar putea fie sa eviti, fie sa mananci mai putin. Restaurantele, mai ales cele cu volum mare de fast food, incearca in general sa mareasca castigul per client. Aceasta ii poate face sa incurajeze comandarea de portii mai mari la bauturi ,cartofi prajiti, etc. Un fel de a face acest lucru este sa faci ca portiile mai mari sa para normale sau obisnuite. Cei care numara caloriile ar trebui sa evite sa urmareasca cum sunt denumite produsele, si in schimb sa se concentreze pe masuratori concrete cum ar fi gramajul produsului, continutul de grasime, etc.

Plauzibilul este esential

Daca comerciantii vor sa invoce efectul denumirii unui produs, este improtant ca denumirea sa fie plauzibila. Eticheta de vin scump a functionat deoarece vinul era cel putin baubil; daca ar fi avut gust de otet, faptul ca spuneai oamenilor ca costa 50 euro, nu ar fi contracarat aroma ingrozitoare. In mod similar, “portia dubla” din experimentul Cornell era de doua cupe. Nu era enorm, asa cum am vazut unele platouri cu paste, dar se poate crede ca este dubla.

Deci, cand denumesti produsul tau, este bine sa mergi in directia caracteristicilor pe care clientii vor sa le vada in produsul tau. Dar nu merge prea departe – o portie minuscula de spaghete etichetata “portie dubla” ar face ca clientii sa se supere sau sa se amuze, dar nu sa fie satisfacuti.




Comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *