Nu sta sub umbrela altuia, tot o sa te uzi

umbrela

Daca la inceputul lumii a fost „cuvantul”, si la inceputul oricarei afaceri este tot „cuvantul” si anume acel cuvant (sau cuvinte) care ii formeaza numele – oglinda identitatii unice, singulare a intregii tale constructii. Numele de brand guverneaza la nivel subtil directia in care vor decurge lucrurile si reactia pe care oamenii o vor avea vizavi de produsele si serviciile oferite la adapostul sau.

Si cum esenta autentica nu poate fi clonata, asa nici numele tau nu ar sens sa fie… copiat.

Asadar, nu copia! Este o prostie sa copiezi sau sa imprumuti o identitate stabilita. Un nume care arata la fel, care suna la fel, care seamana cu personalitatea unui nume puternic, stabilit, legendar nu va aduce succesul pe termen lung. Tine-te departe de numele legendare.

Creativitatea este o scanteie de geniu

Prea multa creativitate poate provoca incendiu si pagube. Nu fii prea creativ. Nu rasuci, indoi, intinde, exagera, corupe sau modifica structurile de baza pana la extrem atunci cand stabilesti numele. Poate duce la nume dificile, confuze, imposibil de pronuntat. Evita solutiile prea creative.

Lucreaza pe plan local, gandeste pe plan global si numeste pe plan universal

Nu gandi marunt. Oricat de mic sau de local este proiectul, gandeste-te la viitor si la aceasta mica planeta. Un nume de brand este bun doar cand este liber si clar pentru a calatori pe glob, fara sa intampine probleme de traducere sau conflicte de marca.

numire brand naming

Si, poate, cel mai bun sfat…

Apeleaza la profesionisti! Ofera-le toate informatiile pe care acestia trebuie sa le stie in legatura cu afacerea, produsul, serviciul si brandul care are nevoie de nume (sau poate de un nume nou, cel vechi nemaicorespunzand realitatii). Spune-le ce asteptari ai tu de la acest nume de brand si pregateste-te sa fii… surprins! Vei primi o varietate de posibilitati, de tipuri de nume, de sugestii si de directii in care poate nici nu ti-ai dat seama ca poti merge cu proiectul tau.

Nu pune la baza sa o caramida crapata ! Construieste inteligent, astfel incat sa poti seduce nu numai prezentul, ci si viitorul. Nu uita ca, indiferent de ce faci, numele ales iti va deveni intim companion de drum profesional. Vrei un brand nou ?

“Mai bine alegi un nume bun decat bogatia!”- Regele Solomon






Comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *