Navigarea si performanta unui magazin virtual

performanta magazin virtual

In timp ce te uitai pe internet, trebuie sa fi dat peste magazine multe de comert electronic cu multe, foarte multe elemente pe bara de navigare. Sau peste cele care te-au facut sa te dai peste cap ca sa gasesti bara de cautare. Sau poate peste cele care sunt ingrozitor de lente. Aceste lucruri sigur nu sunt atragatoare – nici motoarele de cautare si nici utilizatorii nu cred asta. Intrebarea care se pune este:

“Uita magazinele de e-Commerce cele mai importante masuri de a crea o experienta pozitiva utilizatorului: navigarea si performanta?”

Navigarea modeleaza experienta utilizatorului.

Navigarea este un element fundamental al oricarui magazin virtual. Daca clientii tai nu gasesc ceea ce cauta, nu vor sta pe ganduri si vor fugi la concurenta. Este obligatoriu. Navigarea ta trebuie sa fie prietenoasa cu utilizatorii, simpla si inteligenta – aceasta este regula. Este trist sa vezi multe magazine virtuale de comert electronic nerespectand aceasta regula.

Cele mai bune practici:

Cumparatorilor online le place sa vada clar: categoria , casuta de cautare, firimiturile ( ierarhia paginilor in site ) – da-le pe toate. Sigur nu vrei ca vizitatorii tai sa se confrunte cu ceva de genul: Se uita la un produs in magazinul tau si deodata observa ca nu au cum sa se uite la altceva din acea pozitie. Deci trebuie sa mentii navigarea consecventa.

Cautarea semantica este viitorul. Imbratiseaz-o mai repede pentru a da utilizatorilor tai rezultate de cautare mai relevante. Walmart a fost primul care a abordat cautarea semantica (august 2012). Si curand a raportat 15% crestere a numarului de cumparatori care incheiau cumpararea dupa ce cercetau.

Tine un numar rezonabil de linkuri pe pagina ta de ACASA – sub 100, sugereaza Matt Cutts de la Google. Un numar ametitor de linkuri pe o pagina web poate avea un impact negativ asupra experientei utilizatorului, astfel ca aceasta practica ar trebui evitata ( mai mult, Google penalizeaza afisarea a mai mult de 100 de linkuri pe pagina ). Timpul de incarcare ar putea sa nu fie prea important pentru tine, dar este important pentru ei si pentru motoarele de cautare.

In lumea online, viteza conteaza. Fiecare milisecunda conteaza. Mult. Pana la 40% din utilizatori abandoneaza un site daca dureaza mai mult de 2 secunde incarcarea, arata un sondaj efectuat de Compuware. O intarziere de o secunda rezulta in 7% pierderi de conversii, spune alt sondaj Compuware. 74% din cumparatorii online (si 86% in cazul celor frecventi) isi schimba magazinul cu conditia sa li se ofere o viteza mai buna si UX, arata un recent sondaj Monitis.

Intr-un astfel de scenariu, sa oferi o experienta de cumparare pozitiva (una fara intarzieri si foarte rapida) precum si ridicarea la nivelul asteptarilor cumparatorilor devine o necesitate reala pentru fiecare vanzator online. Tine minte, doar clientii fericiti se intorc. In ceea ce priveste Google, acesta considera viteza siteului in cei peste 200 de factori de clasificare.

Iata ce spun despre acest lucru:

“Te sfatuim sa incepi sa te uiti la viteza siteului tau ca sa imbunatatesti nu doar pozitia in motoarele de cautare, ci si experienta tuturor pe internet.”

Cum poti creste viteza magazinului tau virtual ?

  • Pentru performanta maxima, ai grija de codul HTML pentru fiecare pagina ca sa nu depaseasca 20KB.
  • Nu subestima niciodata importanta specificarii dimensiunilor imaginilor.
  • Foloseste HTML in format comprimat pentru a te asigura ca elementele repetitive nu cauzeaza intarzieri care s-ar putea evita.
  • Tine cookies de dimensiuni sub 400 bytes.

Concluzie

Performanta si navigarea oricarui magazin virtual sunt esentiale in crearea unei experiente pozitive pentru utilizator. Optimizarea lor este un mod sigur de a usura viata clientilor. Si de a-i face sa se simta mai bine.





Comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *