Ce trebuie sa faceti, pas cu pas pentru a avea succes pe internet si nu numai.

a1

Am hotarat sa scriu acest articol pentru a sublinia cat de important este lucrul bine construit inca de la inceput. Daca urmati etapele de mai jos veti reusi sa aveti succes dar veti salva si bani.

Nu de putine ori am avut solicitari pentru:

  • realizarea unui website fara a primi sigla firmei respective ( pentru ca ea nu exista )
  • firme care si-au dorit un website spectaculos, dar fara optimizare pentru motoarele de cautare
  • firme care si-au dorit publicitate pe internet si link catre websiteul lor care era neactualizat si cu un design respingator

Trebuie sa va ganditi la afacerea dumneavoastra ca la o casa pe care o construiti.
Cu cat temelia va fi mai rezistenta, cu atat veti putea sa va inaltati mai mult si mai repede fara ca aceasta sa se darame. Asadar pentru a avea succes pe internet trebuie sa punctati acesta ordine:

1. Manual de identitate vizuala
2. Site web
3. Blog de afacere
4. Optimizare pentru motoarele de cautare
5. Intretinere website – actualizare periodica
6. Publicitate pe internet
7. Folosirea platformelor sociale

Detaliez ficare punct, dupa cum urmeaza:

1. Ce este un manual de identitate vizuala si ce contine in mare:

Manualul de identitate vizuala prezinta modul in care trebuie sa arate tot ceea ce produce organizatia dumneavoastra, de la hartia de scris la uniforme,cladiri si vehicule. Design logo si reguli de utilizare,scheme de culori,carte de vizita ,antet,header mail,colantare auto,etc.

Un manual de identitate desi la prima vedere pare strict, nu limiteaza posibilitatile de design ci subliniaza situatiile in care brandul creat va avea mereu impact.
Nu este un retetar in care spunem cu exactitate cum sa se realizeze o brosura sau o macheta de presa dar contine un set de reguli pentru ca toate materiale care contin brandul sa fie unitare.

Pe larg. Ce contine un manual de identitate >>

2. Site web

Siteul web este cartea dumneavoastra de vizita, pe internet. Este cea mai eficienta metoda de a va atrage noi clienti, cu efort minim!
Fie ca doriti un website de prezentare sau un magazin virtual, websiteul ramane cea mai avantajoasta forma de publicitate la ora actuala.

  • Cum trebuie sa fie un website de calitate ?
  • Design unic, cu o gama cromatica potrivita brandului.
  • O structura functionala si intuitiva: cu texte utile, usor de citit si elemente grafice usor de retinut care nu obosesc ochiul
  • Programare fara erori: css-html valid, flash, javascript
  • Compatibilitate pe toate browserele importante: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera si Safari

3. Blog de afacere

Blogul este instrumentul prin care viitorii clienti vad mai mult decat proiectele realizate de compania dumneavoastra.
Clientii au nevoie sa vada ca dincolo de seriozitate si capabilitate se afla oameni, ca si ei.
Printr-un astfel de instrument – blog de afacere – compania dumneavoastra va capata chip uman, inspirand accesibilitate si credibilitate. Se pot arata studii de caz si imagini din interiorul companiei astfel incat clientii sa inteleaga repede cu ce fel de companie vor lucra.

4. Optimizare pentru motoarele de cautare, pe scurt SEO

SEO insumeaza toate activitatile facute cu scopul de a creste pozitia unui site in motoarele de cautare pentru un anumit cuvant cheie sau pentru o combinatie de cuvinte cheie. 90% din traficul unui site provine din motoare de cautare ca Google, Yahoo, MSN.
Optimizarea pentru motoarele de cautare este cea mai eficienta si ieftina metoda de promovare a unui site.

Un website fara optimizare pentru motoarele de cautare, este un website mort, care nu va aduce nici un avantaj indiferent de cat de bine este realizat tehnic sau grafic.

Mai multe detalii intr-un alt articol.

5. Intretinere si actualizare website

O greseala comuna este aceea de a considera ca odata siteul postat pe internet, treaba este terminata.
Intalnim des pe internet siteuri care nu sunt actualizate de luni sau chiar ani de zile, cu informatii vechi, care nu mai folosesc nimanui.
Un site web trebuie sa tina pasul cu dezvoltarea firmei, sa prezinte permanent noi produse, noi servicii, noi informatii, oferte speciale, facilitati oferite clientilor.

Daca nu doriti sa platiti lunar un specialist in domeniu pentru actualizarile siteului dumneavoastra puteti opta de la inceput, pentru un website realizat in sistem CMS – Content Management System astfel incat sa puteti sa-l updatati chiar dumneavoastra.

Cititi mai multe despre CMS – Content Management System >>

6. Publicitate pe internet

Pentru ca numele si produsele companiei dumneavoastra sa fie cunoscute, aveti nevoie pe langa serviciul SEO de o campanie online pentru promovarea siteului pe internet. Iata cateva dintre cele mai eficiente:

  • Campania de bannere este cea mai comuna forma de publicitate pe internet.
  • Creatie site de campanie, lansare produs, concursuri cu premii
  • Campanii prin e-mail – direct emailing si newsletter
  • Linkuri sponsorizate Google – Google AdWords.
    Linkurile sponsorizate sunt acele linkuri care se platesc si sunt afisate in functie de cuvintele cheie folosite la cautari
  • Campanii online de link building si linkuri sponsorizate. Achizitia de linkuri externe din domeniul similar: directoare, comunitati, forumuri, bloguri, etc

7. Platformele sociale

Utilizare platformelor sociale: Twitter, Facebook, Youtube, Flickr si Linkedin.
Desi utilitatea acestora pentru afacerea dumneavoastra nu este evidenta de la inceput – folosite corect pot urca websiteul companiei pe primele pagini la cautarile Google si pot aduce clienti pe websiteul promovat.

Mai multe despre cum sa folositi platformele sociale in avantajul dumneavoastra, intr-un articol viitor.





Comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>