Mai putina vina vinde mai multe chipsuri

 
cipsuri din cartofi
Sa vinzi barbatilor chipsuri sarate nu este chiar asa de greu. Asa cum arata reclama clasicilor Lay’s, “Nu poti manca doar unul!” Da-i unui barbat un chips din cartofi si inainte sa-ti dai seama, punga este gata.

La femei, alimentele sarate sunt alegerea pentru o gustare doar in 14% din cazuri. Ele prefera gustarile dulci (25%) si variatele mai sanatoase, cum ar fi fructele si legumele (61%).

Nemultumit ca femeile ar putea prefera betisoarele de morcovi in loc de chipsuri de cartofi, Frito Lay a decis sa intre in mintea lor. La propriu.

Frito Lay a inceput prin a angaja firma Juniper Park, o sucursala a BBDO, care sa cerceteze modul in care creierul femeilor poate afecta deciziile pentru gustare:

Doamna Nykoliation, presedinte al firmei Juniper Park, a inceput prin a compara creierul femeilor si cel al barbatilor, astfel incat firma sa poata ajusta marketingul in mod corespunzator. Cercetarea ei a sugerat ca centrul de comunicare din creierul femeilor este mai dezvoltat, ceea ce a facut-o sa traga concluzia ca femeile pot procesa reclamele mai complex si cu mai multe informatii.

“Un centru de memorie si emotional, hipocampusul, este proportional mai mare la femei, asa ca Nykoliation a tras concluzia ca femeile isi cauta personaje cu care sa empatizeze. Si cercetarile pe care le-a citit Nykoliation aratau ca exista o legatura intre cortexul cingulat anterior, care proceseaza luarea deciziilor si este mai mare la femei, si sentimentul de vina.” – extras din New York Times – Frito-Lay incearca sa intre in mintea si in pachetul de pranz a femeilor, de Stephanie Clifford.


In timp ce analiza scotea la iveala unele salturi de incredere, ideea de vina s-a dovedit a fi semnificativa, atunci cand parea sa fie sustinuta de articolele din revistele pentru femei, si acestea facand parte din proiect.

Studiul a descoperit ca multe femei duc cu ele o diversitate de sentimente de vina. Aceasta descoperire a dus la regandirea majora a ambalajului. Noile pungi au fost concepute astfel incat sa nu atraga reactii de vina, prin evitarea aspectului traditional de pungi de chipsuri, prezentand de fapt imagini cu ingrediente sanatoase pe o punga bej mat.

design de ambalaj cipsuri

Anunturile concepute pentru campania Baked Lays au fost rafinate in continuare, prin testarea Neurofocus, o firma de neuromarketing care foloseste EEG-uri si date biometrice pentru a masura activitatea creierului si raspunsul privitorului la reclame.

Abilitatea de crea imediat conexiuni cu audienta ta nu a fost niciodata mai importanta ca acum !
Suntem Artvisiona, studioul de branding si creatie de la A-Z, infiintat in anul 2003. Am lucrat la peste 500 de proiecte de branding si creatie de ambalaj si etichete pentru produse diverse, dar in special din categoria FOOD & DRINK.


 


simona buzatu
Articol scris de Simona-Gabriela Buzatu, fondatorul Artvisiona, autoarea cartii „BRAND.Jocul antreprenorial la alt nivel. Teorie si practica in marketing. Primul ghid complet in limba romana despre branding“ si dezvoltatorul sistemului INCUBRAND, programul avansat de autocunoastere pentru afaceri.
Ai nevoie de ajutor? Inscrie-te la o sedinta gratuita de consultanta si coaching de 30 de minute.