INTERVIU IQADS

 
 
simona buzatu interviu_iquads
Simona Buzatu a studiat 15 ani artele plastice, a lucrat in televiziune si, de 16 ani, este antreprenor. Luna trecuta, Simona a lansat online cartea „Brand. Jocul antreprenorial la alt nivel”. Online, pentru că planurile initiale au fost date peste cap, pentru toata lumea. Se vad insa eforturi in zona de comunicare, crede Simona:

Discutam despre o situatie noua pentru toti, o sa dureze putin pana cand lucrurile se vor redresa. Insa noi cautam mereu solutii si sunt sigura ca vom reusi si de acesta data sa ne adaptam.

Mai jos, Simona povesteste despre cartea pe care a scris-o, antreprenoriat, afacerile diverse ale familiei ei – de la mina de sare si fabrica de hartie, la agentie imobiliara si studio de branding.
Interviu realizat de Alexandra Badicioiu Matei, Iqads .

Cum te-ai hotarat sa incepi propria afacere, studioul Artvisiona? Cum a fost inceputul? Cum a evoluat studioul?

Imi place sa incerc rute nebatatorite. De aceea, am fost printre primii liber profesionisti din Romania, cu start in 2003, cand oportunitatile din televiziune mi s-au parut limitate pentru apetitul mare pe care-l aveam pentru dezvoltarea abilitatilor profesionale. Acest pas a fost ca o usa deschisa catre cunoastere: branding personal, comunicare, web design, programare, animatie, montaj, ilustratie, 3D, vfx, strategie si marketing… am trecut print toate. Dupa 12 ani insa, mi-am ales zona favorita, cea de strategie de brand, si de atunci lucrez inconjurata si de alti profesionisti in domeniu, reusind sa construim impreuna proiecte complexe de branding si rebranding de la A-Z, pe principiul one-stop shop.

carte multimedia brand

Cand te-ai gandit prima data la aceasta carte, cand ai inceput sa scrii la ea? Cat ai scris la carte? Care a fost cea mai grea parte?

Artvisiona are si o latura educativa, care a fost dezvoltata natural. Mi-am propus inca de la inceput sa contribui la dezvoltarea personala a antreprenorilor romani, astfel ca „Brand. Jocul antreprenorial la alt nivel, face parte dintr-un proiect mai amplu, inceput in anul 2011, când, din nevoia de a comunica mai usor cu clientii, am realizat seria de Clipuri educative despre multimedia, postate pe Youtube, singurele de acest gen din spatiul virtual local, la momentul respectiv, și care au avut un real succes la public.

carte sistemul vark In 2020 am repetat experimentul, dezvoltand mult conceptul si reusind sa fac, din nou, ceva inedit, combinand toate cunostiintele pe care le-am acumulat pana acum. „Brand.Jocul antreprenorial la alt nivel” este o carte multimedia publicata de editura Paginarium, conceputa pe principiul 3 in 1. Contine 252 de pagini full color, in format 21/21 cm.

Brandul fiind un subiect abstract, din ce ne marturisesc clientii, dar si pentru ca am inteles din studiile de specialitate ca oamenii au preferinte diferite de a consuma informatia, am aplicat in construirea cartii, sistemul VARK de invatare.

  • V este de la vizual, adica invatarea prin scheme si ilustratii;
  • A este de la auditiv, adica ascultand informația;
  • R pentru ca vine din limba engleza, se refera la scriere si citire;
  • K se refera la invatarea prin experimentare, in acest caz, combinand 2 sau 3 variante.
Asadar, prin cumpararea cartii poti sa-ti alegi stilul favorit de invatare: varianta fizica, audiobook sau digital. Iar pentru a face o conexiune cu mediul online, dar si pentru a oferi o experienta aparte, am introdus in carte si 5 continuturi video secrete, inserate in cadrul anumitor capitole.

Mai departe, in lunile urmatoare ne-am propus sa continam clipurile educative, care se vor concentra insa pe subiecte legate de branding si cresterea afacerilor. Materialele vor fi disponibile pe canalele noastre de social media, în special pe Youtube.

Care sunt cele mai importante concluzii/ highlighturi ale cartii?

Toate cele 17 capitole sunt construite pe subiecte importante, insa pot alege patru puncte principale. Primul este legat de definitia brandului, care nu este o sigla, nu este un produs sau serviciu si nici o identitate vizuala.
Brandul este un sistem de gandire care atunci cand este aplicat corect te poate ajuta sa atragi publicul si clientii ideali.

Al doilea este legat de modul in care iti construiesti afacerea.
Antreprenorii ar trebui sa puna bazele afacerii lor pornind de la construirea celor 3 strategii: strategia de afacere, strategia de branding si strategia de marketing.

Al treilea este legat de profilul clientului ideal.
O munca care nu se realizeaza o singura data pentru ca afacerea se dezvolta si prinde mereu alt contur. Ii incurajez sa dezvolte acesta analiza periodic si ofer solutii.

Iar al patrulea este despre brandul multisenzorial care se poate aplica oricarei afaceri si care aduce avantaje competitive semnificative.

Ce ai descoperit scriind la aceasta carte?

Scrierea acestei carti mi-a facut placere, constituindu-se intr-o adevarata aventura emotionala pentru mine. Structura cartii include la inceput si o parte foarte importanta despre istoria internationala a brandului, inclusiv in Romania. Asta si pentru ca am dorit sa leg acest subiect de mine, stiind din multe discutii cu parintii mei ca exista povesti interesante in trecutul familiei. Asa am aflat ca in arborele meu genealogic, undeva chiar aproape de baza, se afla marele Constantin Tanase, iar aceasta descoperire mi-a oferit multe momente de „aha”!

Mai departe, am descoperit spiritul antreprenorial mereu viu in familia mea. In „portofoliul” stramosilor mei se gasesc multe tipuri de afaceri. Cea mai veche descoperita, dar si cea mai interesantă, este o mina de sare si o fabrica de pungi din hartie in care se ambala sarea extrasa, din zona Calimanesti, in jurul anului 1920.

Parintii mei, la randul lor, au pus pe picioare afaceri in domenii diverse, pornind de la o revista locala, o fabrica de mezeluri si o agentie imobiliara, una dintre primele agentii din Bucuresti, deschise imediat dupa Revolutie.

Asa mi-am explicat nevoia de a face mereu lucruri diferite, de a forta starea de confort si de a cauta mereu alte solutii.

Cum s-a schimbat domeniul brandingului in Romania? Care sunt cele mai importante schimbari pe care le-ai observat in ultimii ani?

Romania s-a dezvoltat mult pe zona de antreprenoriat si astfel cererea pentru dezvoltarea brandingului a crescut. Am observat ca oamenii sunt mult mai informati, datorita usurintei de accesare a informatiei, ceea ce ne ajuta in comunicarea cu ei. Astfel ca si brandingul s-a imbunatatit, se doreste calitate.


Care sunt efectele acestei perioade asupra studioului? Dar asupra pietei?

Efectele asupra studioului nu se vad inca. Discutam despre o situatie noua pentru toti, o sa dureze putin pana cand lucrurile se vor redresa. Insa noi cautam mereu solutii si sunt sigura ca vom reusi si de acesta data sa ne adaptam.

Piata este blocata acum emotional, ceea ce a dus si la blocajul financiar. Se fac insa progrese in zona de comunicare si cooperare. Se intampla lucruri minunate in acesta perioada, in care suntem izolati, dar in acelasi timp, mai conectati ca niciodata. Impreuna vom reusi !