Domeniul tau spune “Ai incredere in mine?”

nume domeniu

Cei care cauta pe internet sunt atenti la domeniul la care ii duce linkul din rezultatele de cautare? Acum cativa ani as fi spus “nu”. Ani la rand am operat si am consultat website-uri care se pozitionau in aproape de varf in lista de branduri, si am descoperit ca utilizatorii presupuneau ca site-ul ERA acel brand. Chiar si cea mai rapida trecere de cursor pe domeniu sau pe site, iti arata ca site-ul nu era afiliat acelui brand, dar vizitatorii neatenti postau intrebari despre probleme referitoare la servicii clienti, locatii de achizitionare, etc.

Acum se pare ca mai multi cautatori online sunt atenti la ceea ce apare in URL. Un studiu efectuat de cercetatorii de la Stanford si Microsoft a aratat ca domeniile devin o forta puternica in comportamentul de click al consumatorilor. Intr-un test ei au comparat gustul Pepsi si Coke in orb, si au descoperit ca domeniile se pot schimba in preferinta consumatorilor in 25% din cazuri.

Marile domenii domina cautarea

Studiul arata ca domeniile “Top30” domina din ce in ce mai mult rezultatele de cautare:

Aceasta concentrare pare sa creeze un trend de auto-intarire. Daca primele cateva site-uri din top obtin mai multe click-uri si creeaza mai mult angajament de consumatori, acestea se vor urca si mai mult in lista, datorita accentului pe care Google il pune pe astfel de masuratori, in cadrul algoritmului de pozitionare post-Panda.

Increderea si credibilitatea aduc click-uri

Una din comparatiile efectuate de cercetatori a fost etichetarea rezultatelor de cautare ca fiind de la webmd.com, un site de sanatate popular si de incredere, sau de la genetichealth.com, un site necunoscut. Rezultatele de cautare etichetate cu aceste domenii, au fost prevazute cu variante de snippet si pozitionari si astfel s-a putut testa domeniul. Rezultatele care pareau sa fie de la webmd.com au obtinut mai multe clickuri, chiar si atunci cand continutul titlului de cautare/snippet era inlocuit cu domeniul mai putin cunoscut. (Aceasta ne aminteste incredibil de experimentele care aratau oameni preferand eticheta Coca Cola, fie ca beau Coke, fie Pepsi!)

Pozitie, relevanta si domeniu

Pozitia in rezultatele de cautare este inca semnificativa, la fel cum este si relevanta continutului afisat la intentia cautatorului. Ceea ce arata aceste experimente este faptul ca acum domeniul devine si el un factor important. Un site popular nu poate desconsidera optimizarea motoarelor de cautare asteptandu-se sa capete click chiar si cand este mai jos pe pagina. Este inca necasar sa ai continut divers si folositor, in cadrul strategiei generale de optimizare a motoarelor de cautare.

Implicatiile marketingului

Autorii studiului se concentreaza pe problema din perspectiva motoarelor de cautare, dar exista implicatii si pentru comercianti. Un sfat important este acela ca viata devine din ce in ce mai dura pentru comerciantii cu domenii mai putin cunoscute. In primul rand este din ce in ce mai greu sa obtii pozitii bune pentru termenii de cautare populari; de multi ani un creator de site cu SEO nu mai poate publica cateva pagini si depasi brandurile de top pentru termenii competitivi. Se pare ca cele mai populare domenii continua sa castige teren in fata tuturor celorlalte.

In al doilea rand, chiar daca un domeniu mai putin cunoscut urca cu greu spre cele cateva rezultate de top, se va confrunta cu o lupta acerba daca celelalte rezultate sunt domenii de brand familiare clientilor.

Iata cateva indicatii rapide pentru comercianti: Daca ai un titlu de domeniu cunoscut clientilor, exploateaza avantajul adaugand continut si implementand strategii bune SEO si arhitectura buna. Traficul siteului va creste, iar procesul se va fixa singur. Daca domeniul tau este necunoscut, concentreaza-te pe imbunatatirea pozitionarii si a informatiilor afisate (titlu/snippet) pentru a declansa efectul de afiliere la domeniu. Pozitia si relevanta inca declanseaza clickuri. Actioneaza pentru a dezvolta domeniul ca brand. In timp vei castiga clickuri. Ai grija daca pornesti micrositeuri pe domenii noi. Increderea/credibilitatea vor fi mai mari pe un domeniu recunoscut.

Pe scurt, foloseste afilierea la domeniu in avantajul tau, daca poti. Daca nu poti, atunci recunoaste ca domeniile mai bine cunoscute vor trage trafic de la tine si straduieste-te sa imbunatatesti relevanta, pozitiile, si cu timpul, brandul tau.




Comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *