Despre publicitat si reclama comerciala

sigla ursus

Ati vazut noua reclama la berea Ursus ? Dar reclama pentru noul model Dacia ? Marcile de renume ne raman fixate in memorie. A avea o pereche de blugi marca Levis insemna sa pari un individ modern si stilat, a purta haine Nike va asociaza cu un anumit “statut”, pentru ca celebritatea si extinderea marcii sunt la fel de importante ca si caracterul cu adevarat luxos al produsului.

 

Cum de reusesc sa ne faca sa retinem atat de usor numele anumitor marci, desi ne gandim adesea ca nu suntem influentati de campaniile publicitare ?

 

Simplu ! Creierul nostru este sensibil la marcile raspandite.  Este suficient ca o marca sa apara pe un numar suficient de suporturi ( afise, televiziune, radio, reviste) pentru a crea o legatura familiara cu acesta.
Principiul este urmatorul:  se arata publicului o marca suficient de mult timp si pe suficient de multe suporturi mediatice si astfel publicul ajunge sa o indrageasca. Mass media asigura vizibilitate unei marci si dau creierului nostru informatii sociale ad-hoc, concepute pentru a ne creste placerea si a stimula cautarea produselor marcate.

 

Campaniile de publicitate costa cu siguranta mult si doar firmele profitabile isi vor putea asigura vizibilitate totala.  Intr-o a doua faza vor obtine castiguri substantiale care vor permite realizarea altor campanii publicitare. Conjugarea mass-media cu sensibilitatea creierului nostru pentru marcile foarte cunoscute, le va permite unora dintre ele sa acceada la statuturi de veritabile simboluri devenind adevarate suporturi de identificare pentru milioane de oameni.

logo nike

Creierul uman este sensibil la fenomenul de reputatie sub toate formele – fie ca este vorba despre prestigiul indivizilor sau al marcilor. Pentru un produs comercial, cel mai simplu mijloc de a castiga reputatie este sa fie vizibil, adica vizibil in mass media. Odata atins acest obiectiv produsul va avea o cariera culminanta pentru ca va avea puterea de a provoca automat placere in creierul consumatorului, independent de calitatea sa.





Comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *