Designul de ambalaj, sfaturi pentru designeri

designer ambalajConsecventa mesajului este cheia, mai ales in diferite medii de comunicare. Cand faci design de ambalaj, ia in considerare mesajele cheie si elementele vizuale care vor fi utilizate pentru a promova produsul. Mentine elementul central al mesajului si ramai consecvent vizual si lingvistic pe toate platformele.Oamenii pot recunoaste doar o mica parte din ambalaj la rezolutie inalta. Dupa ce ochiul a scanat, se creeaza o imagine completa in creier. Foloseste acest fapt in avantajul tau, aranjeaza informatia in grupuri si spatiaza-le, astfel incat golurile dintre ele sa fie mai mari pe masura ce importanta mesajului creste.Asigura-te ca atat continutul cat si valoarea afirmatiei din designul de ambalaj pot fi usor de descifrata in mai putin de 5 secunde. In medie consumatorii nu petrec mai mult de 6 secunde sa scaneze o eticheta.Cand decizi intre diferite versiuni de ambalaje, analizeaza in context. Unde se vor vinde, langa ce vor fi pozitionate? Creierul este cablat sa detecteze contrastul, astfel incat ambalajul care arata ca oricare altul, se va pierde in fundal.Creierul percepe calitatea inainte de a procesa orice copie; odata ce creierul stabileste ca produsul este de o calitate sau valoare nedorite, exista o anumita masura de copie care poate schimba perceptia.Peste 50% din deciziile de cumparare se fac la raft. Principalele declaratii trebuie sa fie foarte atractive la nivel de magazin, iar declaratiile secundare, cele pe care utilizatorul le poate invata, in afara magazinului.Creierul scaneaza ambalajul in directia in care este obisnuit sa citeasca. De exemplu, romanii citesc de la stanga la dreapta. Astfel, triunghiul creat prin inceputul din partea stanga sus a ambalajului, catre partea din dreapta jos, este elementul cel mai pretios.Creierul asociaza culorile cu contexte, nu cu concepte. Rosu nu inseamna intotdeauna stop sau pericol, in context corect poate insemna si iubire, putere, chiar si bani. Foloseste culorile pentru a creea sens contextual.Creierul poate face o asociere mai buna cu imagini decat cu cuvinte; explica vizual beneficiile produsului.Creierul proceseaza emotia inaintea ratiunii. Incearca sa intelegi ce emotii trebuie sa traiasca consumatorul, si incearca sa atingi simturile, ca sa ii atragi catre produs, apoi reda ratiunea pentru care produsul este mai bun in contextul acelor emotii.




Comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *