De ce un design de sigla profesionala nu costa putin ?

Designul de sigla in zilele noastre nu este apreciat la adevarata valoare. Oamenii nu inteleg cat de importanta este o sigla buna si cat este de valorosa pentru afacerea lor si de aceea voi sublinia cateva din cele mai importante elemente care sa va arate exact de ce designul de sigla nu poate sa coste putin si de ce sigla trebuie luata in serios. Pe scurt, voi face aceasta comparand “designul de sigla ieftin” cu “designul de sigla profesional” si voi prezenta motivele pentru care profesionistii in design de sigla nu cer sume atat de mici si de ce ar trebui sa investiti intr-un design de sigla profesional.

Ce este o sigla ?

Pentru a intelege ce trebuie sa ofere o sigla, trebuie sa stim mai intai ce este o sigla. Designul de sigla urmareste recunoasterea imediata, transmiterea de incredere, admiratie, loialitate si o superioritate evidenta. Sigla este un aspect al brandului comercial iar formele, culorile, fonturile sau scrisul unic si imaginile trebuie sa fie diferite de toate siglele concurentilor ( in final devenind un insemn unic in lume ). Siglele se folosesc si pentru a identifica organizatii si alte entitati non-comerciale. Ma intreb de ce unii nu au sigla sau de ce isi fac o sigla  ieftina cand sigla trebuie sa reprezinte toate aceste aspecte ? 

Munca speculativa  si concursurile pentru design de sigla.

Inainte de a trece la compararea designului de sigla profesional vs sigla ieftina, vreau sa vorbesc putin despre SPEC. “Spec” este prescurtarea utilizata pentru orice activitate executata pe baza speculativa.Exemplu: “Tu faci designul acesta pentru mine, iar eu te voi plati daca imi place ” – Aceasta nu este in regula. Pentru a explica exemplul, sa concepem un scenariu intr-un domeniu in care munca speculativa nu exista.“Ieri am mers la dentist pentru un control. Dupa ce dentistul s-a uitat la dintii mei, a sugerat lucrari care sa stopeze deteriorarea acestora. I-am spus sa inceapa, si daca lucrarea este satisfacatoare voi fi mai mult decat fericit sa platesc. Medicul mi-a spus ca nu va putea face asa ceva, deoarece de obicei ofera servicii numai dupa acceptarea pretului. I-am spus ca o anunt dupa ce ma voi consulta cu alti dentisti din zona.”Acest scenariu are loc in domeniul designului in fiecare zi, si este considerat lipsit de etica deoarece distruge acest domeniu.Un designer nu trebuie sa investeasca timp si resurse fara a avea garantia platii, la fel ca un dentist sau orice alt profesionist.

5 euro – 200 euro sau designul de sigla aproape gratis !

Dupa ce am vazut daunele provocate de munca speculativa, sa ne indreptam atentia asupra calitatii pe care o putem astepta de la o sigla din categoria de pret 5 euro – 200 euro. Voi analiza un caz particular de concurs pentru design de sigla in valoare de  35 euro care a avut loc pe forumurile Digital Point. Cerinta pentru proiectul designului de sigla a fost urmatoarea: “Executati o sigla pentru siteul “Spela Piano”. Acesta este un site pe care membrii pot invata sa cante la pian online.” Mai jos puteti vedea unele raspunsuri la acest concurs. Care credeti ca a castigat ?siglaVeti observa ca aproape toate siglele de mai sus folosesc fonturi standard si nu se conformeaza regulilor prezentate in paragraful “ce face o sigla buna”. Adica sa fie descifrabila, usor de memorat, eficienta fara culoare si persistenta. Aproape ca iti imaginezi cele 5 minute investite in fiecare dintre propuneri, nu-i asa ?Raspundeti la aceste intrebari cu privire la siglele de mai sus:
  • Cate din aceste sigle puteti descrie sau memora?
  • Sunt aceste sigle eficiente fara culoare?
  • Sunt ele persistente?
  • Duc la recunoastere imediata?
  • Transmit ele personalitatea, caracterul si atitudinea companiei?
  • Construiesc o legatura cu clientii prin transmiterea unui sentiment de familiaritate si credibilitate?
  • Sunt ele asociate cu calitatea si satisfactia?
  • Permit ele scalarea ( mic sau mare ) astfel incat sa fie usor de aplicat pe diferite suprafate ?
Va voi lasa pe voi sa gasiti raspunsurile.

Designul de sigla profesionala

professi Acum comparati siglele de sus cu un siglele profesionale alaturate si raspundeti la aceleasi intrebari. Vedeti diferenta ? Nu, nu vorbim de faptul ca unele sunt cunoscute si celelalte nu. Exista o forma, o corectitudine, o armonie calculata in aceste sigle profesionale. SUNT GANDITE ! Cineva a investit timp, a facut sute de schite de forma si culoare pentru a ajunge la sigla finala. Si se vede.De ce sunt atat de diferite? Asa cum am aratat in procesul designului de sigla, designerii de sigla profesionisti executa un adevarat proces de design care implica cercetare, schitare, conceptualizare si reflectare. De aceea un designer profesionist nu poate lucra pe sume modice.

Procesul de design al unui designer profesionist de obicei contine:

  1. Dosarul de design: Se efectueaza un chestionar sau interviu cu clientul pentru aflarea specificatiilor.
  2. Cercetarea concurentilor: Se efectueaza cercetare axata pe domeniul respectiv, istoric, concurenta.
  3. Cercetare vizuala: Se efectueaza cercetare vizuala pe subiectul nisei siglei pentru a putea vedea ideile pe care le-au avut alti designeri si pentru a gasi o solutie de design care sa fie unica, diferita de toate celelalte.
  4. Referinte: Se efectueaza cercetarea designurilor de sigle care au avut succes, precum si stilurile si tendintele actuale care au legatura cu designul respectiv.
  5. Schitarea si conceptualizare: Se intocmeste un concept sau mai multe pentru designul de sigla folosind datele din specificatii si cercetare. Acesti profesionisti utilizeaza creativitatea si stiu cum sa conceapa o sigla.
  6. Reflectarea: Se fac pauze pe tot parcursul procesului. Acestea permit ideilor sa creasca, entuziasmului sa se reinnoiasca si permit feedbackul.
  7. Prezentarea: Apoi se decide daca sa se prezinte clientului doar cateva sigle selectate sau o colectie intreaga.
In aceeasi idee, stiati ca doar softul pentru executarea unei sigle este de la 700 euro, fara sa mai punem computerul pe care trebuie instalat sau costurile pentru materiale…hartie, cerneala si internetul ?Mai multe motive: Iata mai multe motive pentru care o sigla trebuie sa coste considerabil:
  • O sigla este prima impresie pe care si-o fac oamenii despre compania dvs.
  • O sigla are nevoie de longevitate.
  • O sigla trebuie sa fie originala.
  • O sigla trebuie sa arate profesional.
  • O sigla trebuie sa reflecte timpul si gandirea utilizate la conceperea sa.
  • O sigla este punctul de pornire a intregii voastre imagini.
Acum priviti din nou acele designuri de sigla de ieftina, chiar si propria dvs. sigla si vedeti daca se conformeaza punctelor de mai sus.

Cat costa o sigla ?

Aceasta este cea mai frecventa intrebare si este dificil de raspuns fara mai multe detalii despre proiect.Costul unui design de sigla profesional nu este usor de estimat, deoarece fiecare companie are cerinte diferite. Totusi,cea mai buna modalitate de abordare a acestei probleme este intocmirea unui deviz pentru fiecare caz in parte.Un numar de factori trebuie luati in considerare cand facem un design de sigla, cum ar fi cate concepte de sigla trebuie prezentate, cate revizii sunt necesare, de cata cercetare este nevoie, marimea companiei, etc.

Este timpul sa investiti ?

Nu credeti ca este timpul sa investiti intr-un design de sigla profesional? Puteti obtine un deviz gratuit pentru un design de sigla profesionala dand click aici, sau portofoliu.




Comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *