Audit seo on-site totpal.ro

optimizare seo

Acum 2 saptamani am dat startul la audite seo on-site gratuite. Pentru cine este interesat, sa intre aici si sa lase un comentaru si site-ul pe care doreste sa-l verific. Pana acum s-au inscris in jur de 10 site-uri iar saptamana acesta am ales primul site care are mare nevoie de putin ajutor.

Pentru a fi usor de urmarit l-am creat sub forma unor intrebari si raspunsuri. Am creat acest audit cu ajutorul a 3 principii de baza:  a. Analiza, b. Explicatii  si c. Solutii la problemele depistate.

Daca aveti intrebari sau sugestii va rog lasati un comentariu.

Sa incepem analiza site-ului totpal.ro.

 

A. Analiza generala

01. Analiza domeniului.

Numele domeniului este scurt si usor de retinut.

02. Tipuri de redirectionari la nivel de domeniu si pagini web.

totpal.ro este redirectionat catre www.totpal.ro

03. Care este valoarea indicelui de popularitate: Page Rank  ?

Page Rank 3

04. Prezenta elementelor care nu sunt usor reperate de crawlerele Google:

Nu am depistat

 

B. Accesibilitate si compatibilitate

01. Timpul de incarcare este rezonabil   ?

Timp de incarcare 3 secunde.

02. Compatibilitate pe browsere ?

Internet explorer 8 – Ok
Firefox Mozilla 5.0 – Ok
Opera 10.10 – Ok.

03. Contrastul text – fundal este adecvat ?

Da, contrastul este foarte bun. Negru pe alb.

04. Meta data: Titlul, descrierea, cuvinte cheie ?

Aceste campuri exista dar nu sunt folosite corespunzator.
Mai multe detalii in partea de jos.

05. Dimensiunea standard a fontului este buna ?

Da.

06. Imaginile au atributul ALT ?

Atributul ALT nu este prezent in nici o imagine a site-ului.

07. Pagina 404 este personalizata ?

Pagina 404 exista dar nu este personalizata.
Nu are link catre homepage si nu afiseaza un mesaj ajutator pentru utilizatorul.

08. Numarul de linkuri depaseste 100 ?

Numarul de linkuri este exagerat de mare, homepage-ul are 323 de linkuri.

 

Comentarii:

Site-ul totpal.ro are mare nevoie de optimizare a intregului continut.
Sa analizam spre exemplu cea mai importanta pagina a site-ului – prima pagina – asa numitul index.
S-a incercat o usoara optimizare pentru acesta insa nu este realizata corect si nu contine informatii relevante si importante in conformitate cu site-ul.

analiza seo

Titlul (title)
Este folosit corect si contine cateva cuvinte cheie: ” Mihai Mircea TOTPAL | Cazare Apartamente Sinaia | Stiri Valea Prahovei ”

Campul Description (descriere)

“Citius, Altius, Fortius – Mai rapid, mai inalt, mai puternic.”

Contine doar 63 de caractere si nici un cuvant cheie relevant.  Descrierea pentru prima pagina trebuie sa spuna ceva relevant si interesant despre site-ul web, in asa fel incat utilizatorul sa fie impresionat ca sa dea click pe link. Descrierea trebui sa contina cateva cuvinte cheie targetate.  Pentru descriere este recomandat sa se folosesca 160 de caractere. Descrierea Meta, alaturi de titlul Meta, este cea mai importanta parte dintr-o pagina, cand vorbim de optimizare site web.

Cuvintele cheie.
Exista 224 de cuvinte cheie targetate pentru acesta pagina. Numarul maxim este de 5 cuvinte cheie pe pagina.

Descrierea ALT nu exista la nici o imagine. Acest lucru nu dauneaza dar este un minus. Descrierea ALT ajuta site-ul sa apara la cautarile Google in imagini ( Google images ).

Problema linkurilor foarte multe se rezolva din cod. Pentru o buna indexare, doar 100 linkuri trebuie sa aiba dofolow restul de 123 trebuie sa aiba nofolow.

 

C. Identitate

01. Sigla companiei este proeminenta si afisata intr-un loc vizibil ?

Site-ul web nu are identitate vizuala si acest lucru dauneaza  pentru ca utilizatorul nu va tine minte si nu va asocia site-ul si informatiile utile cu un semn distinctiv.

02. Sloganul afisat reflecta misiunea si scopul ?

Site-ul are un slogan, dar care nu este explicit.

 

D. Aspect, navigatie si arhitectura

01. Continutul este aglomerat ?

Continutul este foarte aglomerat.

02. Aranjarea pe verticala si pe orizontala este simetrica ?

Nu exista simetrie in design.

03. Raportul text-imagine este echilibrat ?

In anumite zone este echilibrat.

04. Culorile sunt armonioase si completeaza identitate vizuala ?

Culorile sunt armonioase, mai putin cele din bannere.

05. Design este atractiv ?

Designul nu exista.

06. Exista elementele in design de chemare la actiune si conversie ?

Exista chemarea la actiune pentru rss feed ( banner mult prea mare ) si pentru vizitarea paginii de Facebook. Cateva bannere care duc catre alte site-uri.

07. Sistemul de navigare prin site este usor de identificat si de folosit ?

Meniul nu are un design anume, dar poate fi identificat.

08. Exista un sistem de identificare a zonei unde te afli – breadcrumbs ?

Nu exista. Acest lucru dauneaza punctul de vedere al utilizatorului si nu ajuta nici la Seo

09. Cautarea in site este functionala si usor de folosit ?

Nu, cautarea in site este greu de identificat. Un modul se afla in partea de sus a site-ului si altul mai complex, aproape de footer.

10. Sigla contine link catre pagina acasa

Da, dar sunt niste probleme.

11. Disfunctiuni ale site-ului

Nu am gasit.

12. Numarul de butoane si de linkuri atat din prima pagina cat si in categorii sunt coplesitoare ?

Pe fiecare pagina numarul de linkuri depaseste 100.

13. Linkurile sunt consistente si usor de folosit ?

Da.

14. Structura interna de link-uri a site-ului si Anchor Textele

Paginile au link canonic – si sunt afisate corespunzator.

15. Heading-uri: Titluri si Subtitluri in pagina

Sunt bune.

16. Nivelul de acces Google la paginile site-ului: comunicarea site-ului catre motoarele de cautare : Sitemap.xml, Robots.txt, Setari Google WMT.

Aceste fisiere nu exista si acest lucru dauneaza grav la indexarea corespunzatoare a site-ului.

Comentarii design:

Continutul este foarte aglomerat. Punctele de interes nu sunt bine definite.
Primul lucru la care se uita utilizatorul sunt bannerele, care uneori duc pe site-ul propriu la un articol iar alteori ne duc catre alte site-uri, astfel pierzand utilizatorul.
Designul site-ului nu este echilibrat si din acest motiv continutul este greu de citit iar utilizatorul alege cu greu articolul pe care vrea sa-l citesca. Sau pleaca.
La inceput designul are 3 coloane, apoi tot 3 coloane dar care au alta latime decat cele de sus.
In partea de mijloc avem o zona video care arata bine.
La sfarsit avem imparit designul in cate 5 coloane, 4 cu latime mica si unul cu latime mare.
Footerul este foarte aglomerat si este format din 3 coloane pe orizontala care contin informatii deloc importante pentru utilizator.

optimizare site web

Solutie:

Designul pentru prima pagina trebuie sa fie echilibrat, convingator si sa transmita cele mai importante informatii din site. Scurt si la obiect. Studiile ne relateaza ca utilizatorii nu citesc, ei scaneaza si din acest motiv daca avem un continut aglomerat si nu foarte bine organizat, riscam sa-i pierdem pentru totdeauna.

Designul trebuie sa foloseasca 3, 4 sau 5 coloane egale. In nici un caz nu se folosesc toate acestea pe o singura pagina.

Incercati sa schimbati bannerele care va pot strica imaginea site-ului. Astfel de bannere realizate din 2 imagini care se schimba din secunda in secunda, una cu cealalta, sunt foarte dreanjante pentru cineva care citeste un articol. Bannerele cu impact sunt bannerele care atrag prin design si prin mesajul transmis. Va rog nu mai folositi bannere in culori stridente.

In partea de sus a site-ului.

Scoateti cele 2 linkuri din header: Apartament Mario si Apartament Cristian. Le puteti muta in casuta in care sta acum bannerul de rss feed, iar acesta poate fi mai mic. Utilizatorul este obisnuit ca in header sa existe un link, catre prima pagina. Astfel cele 2 linkuri suplimentare pot fi interpretate ca o pacaleala, pentru ca duc catre un articol de reclama iar ei vroiau sa ajunga pe prima pagina. Puteti pierde utilizatori si din acest motiv.

Lungimea paginii este foarte mare, pentru a imbunatatii experienta vizitatorilor este benefica reducerea acesteia la jumatate ( da, trebuie pastrate doar jumatate din articole )

Partea video de interviuri, nu este corespunzator pozitionata. Ar trebui sa fie afisata cat mai sus in site. De prefera sub primul calup de articole.

Cautarea din site care se afla la sfarsit de tot trebuie mutata cat mai sus in site. Cautarea este un instrument foarte important care va ajuta sa multumiti cat mai multi vizitatori.

Afisarea linkurilor din footer, este in detrimentul site-ului.

Linkurile de socializare sunt exagerat de multe, un numar de 5 site-uri de socializare este suficient.

Pentru site-urile partenere se poate gasi o varianta de afisare pe prima pagina mai putin vizibila pentru vizitatori ( exista un modul care se expandeaza, unde se pot ascundei astfel de linkuri )

Bannerul cu vremea nu este necesar in footer. Daca vrem sa venim in ajutorul vizitatorului, acesta va fi cel mai bine afisat in continutul articolelor care au legatura cu Sinaia, Busteni, Azuga sau Predeal. Nu in footer.

Cartea de vizita trebuie sa se afle la paginile “contact” ( unde este deja ) si la “despre mine”. Afisata in partea de footer nu face decat sa aglomereze si mai mult continutul acestuia.

Actiunea de abonare la newsletter. Utilizatorul face acesta actiune in paginile de continut ale site-ului, cand a fost convins ca site-ul are ceea ce el cauta si crede ca este valoros ( dupa ce a fost convins ). Din acest motiv, afisarea modulului de inscriere la newsletter care se afla pe prima pagina este inutil si trebuie sa apara doar in paginile de interior.

 

uzabilitate

 

E. Continut

01. Zona descriptiva a serviciilor este concisa si explicativa ?

Cand intri prima oara pe site nu este mentionat scopul acestuia.

Daca ai rabdare si rasfoiesti paginile, intelegi despre ce este vorba.

02. Accesul la informatiile despre companie este facil ?

Pagina “despre mine” are informatii de buna calitate.

03. Accesul la informatiile de contact este facil ?

Da.

 

[nggallery id=26]





Comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *