Analiza site web,optimizare,uzabilitate si web design

site web

Ai un site web si vrei sa afli parerea mea despre el ? Lasa un comentariu la acest articol.

Asa cum am anuntat pe Facebook, astazi voi vorbi despre 4 site-uri intr-un singur articol. Discutam despre niste site-uri web care nu au probleme grave si pe care pot sa le analizez intr-un timp relativ scurt. Vom discuta despre web design, uzabilitate si optimizarea site-ului web.  Probleme si solutii rapide. Site-urile sunt: Adevarul De Seara Timisoara, Cardio Mix, Bylidia si Facturis. Pentru a fi usor de urmarit, ma voi concetra mai mult pe lucrurile care lipsesc si pot fi imbunatatite.

1. Adevarul De Seara Timisoara.



Web design si uzabilitate. Site curat, echilibrat pe verticala si orizontala. Articolele sunt usor de citit. Cromatica foarte buna. Identitatea vizuala nu deranjeaza si este foarte bine pozitionata. Categoriile si casuta de cautare sunt foarte clar pozitionate. Acest site web de stiri poate fi un exemplu bun de urmat pentru toate site-urile de stiri romanesti ( foarte putine indeplinesc aceste standarde… )

Optimizare site. Din pacate pe partea de optimizare site-ul are probleme grave. Analizam prima pagina ( cea mai importanta pagina din site )

optimizare

Meta tag-urile lipsesc.
  • Titlul meta tag.  Acesta exista insa nu este exploatat. Spre exemplu s-ar fi putut targeta ” stiri online” care ar fi fost mai potrivit – decat limitarea la titlul ziarului.
  • Descrierea meta – lipseste si este foarte grav. Descrierea impreuna cu titlul, sunt cele mai importante aspecte atunci cand vorbim de optimizare.
  • Meta tag-ul pentru cuvinte cheie (keywords) lipseste insa acest camp este luat in considerare doar de motorul de cautare Yahoo.


Alte aspecte.
  • Imaginile nu contin descriere ALT, campul ALT este gol.
  • Nivelul de acces al motoarelor de cautare la paginile site-ului:  sitemap.xml si robots.txt – Aceste fisiere nu exista !
  • Site-ul are 339 dofollow, desi sunt admise doar 100 url-uri (restul trebuie sa aiba nofollow )
  • Tipuri de redirectionari la nivel de domeniu, nu exista. Este activ domeniul fara www cat si cel cu www


Acestea sunt cele mai grave probleme ale site-ului Adevarul De Seara Timisoara.

2. Cardio Mix

optimizare site

Uzabilitate. Cardio Mix este un site corect din punctul de verere al uzabilitatii. Categoriile si Meniul principal sunt vizibile si usor de parcurs.

Identitate vizuala. Identitatea vizuala nu este foarte bine definita. Ne intampina un scris foarte mare de culoare rosie cu 6 siluete care descriu anumite activitati sportive. Din pacate compozitia nu ajuta site-ul din mai multe puncte de vedere. In primul rand nu transmit dinamism, ceea ce este foarte important pentru un site dedicat sportului. Siluetele sunt asezate fortat pe acest scris ( unele ating literele, altele stau lipite de litere iar celelalte nu ating literele deloc ). Atat cromatic cat si compozitional aceasta identitate vizuala dauneaza site-ului si recomand schimbarea acesteia cu ceva elaborat si care reflecta domeniul de activitate.

Web design Desi site-ul are un continut foarte bogat si bun ( text si imagini ) partea de web design a site-ului Cardio Mix este inexistenta. Solutii.
  • Ar putea fi exploatata partea de fundal care este generoasa.
  • Header-ul ar putea fi foarte atractiv, cu imagini sugestive care exprima dinamism, miscare, sanatate si optimism.
  • Ar fi utile anumite elemente care cheama la actiune, in partea de sus a site-ului.
  • Datele de contact si cateva informatii aflate la pagina “despre noi” ar trebui sa fie accesibile pe prima pagina, tot in partea de sus a ecranului ( poate deasupra headerului sau chiar in header )


Optimizare site. optimizare site web

Meta tag-urile exista dar nu vin in ajutorul site-ului. Optimizarea este foarte slaba.
  • Titlul meta tag – desi procentul dat de program este 100%, daca analizam din punctul de vedere al utilizatorului care cauta site-uri sportive pe internet, ne dam seama ca nu s-au targetat niste cuvinte cheie foarte potrivite.
  • Descrierea meta – acelasi lucru se intampla si aici. “Antrenarea sistemului cardiovascular si respirator, Intretinerea articulatiilor, Obtinearea unui tonus muscular de exceptie, Efect ANTI-AGING”. Nu stiu daca oamenii cauta pe internet descrieri atat de elaborate, termeni atat de specifici pentru acest domeniu de activitate. Lipsesc cuvinte cheie importante, cum ar fi cardio, antrenament, sport, etc.
  • Meta tag-ul keywords – cuvintele cheie existente nu sunt targetate pe pagina si atunci nu vin in ajutor daca sunt scrise doar in campul de meta tag.


Alte aspecte.
  • Imaginile nu contin descriere ALT, campul ALT este gol.
  • Nivelul de acces al motoarelor de cautare la paginile site-ului: sitemap.xml – fisierul nu exista.
  • Site-ul are 126 de link-uri dofollow, desi sunt admise doar 100 url-uri dofollow pe o pagina (restul trebuie sa aiba nofollow )
  • Tipuri de redirectionari la nivel de domeniu, nu exista. Este activ domeniul fara www cat si cel cu www


Acestea sunt cele mai importante aspecte la care se poate lucra pentru rezultate foarte bune.

3. By Lidia

optimizare magazin virtual

Site-ul By Lidia este un magazin virtual cu design minimalist – obiecte atragatoare si colorate. Marturisesc ca imi plac foarte mult genul acesta de site-uri care se concentreaza pe ceea ce vand sau prezinta ( portofolii ). Intelegem din momentul in care se deschide site-ul ca am intrat intr-un loc unde se vinde arta, obiecte pictate manual, obiecte unicat.  Site-ul are o identitate vizuala bine definita iar designul se limiteaza la cateva ilustratii ale butoanelor importante.  Meniul este usor de reperat si folosit.

Web design Pe partea de web design se pot aduce cateva imbunatatiri.  Cred ca partea de header si identitatea vizuala ar putea fi reduse la jumatate. Partea de sus ( zona gri ) ar putea fi eliminata. Pentru o vizibilitate si mai buna, cele trei butoane colorate ar fi bine sa se mute deasupra slide-ului. Aceste schimbari ar ajuta site-ul sa fie usor de vizualizat fara scroll pe prima pagina. Modulul de cautare in site, desi nu este foarte important in acest caz  (site-ul fiind foarte mic si ordonat ) ar putea fi mai evident – acum se pierde in alb.

web design

Optimizare site Prima pagina nu contine text deloc. Din acest motiv, oricat de mult ne-am chinui sa gasim un titlu, o descriere si niste cuvinte cheie relevante pentru acest site, fara un text care sa vina si sa valideze ce scriem in meta, este inutil.  Sub cele patru obiecte prezentate pe prima pagina trebuie sa avem obligatoriu un text de minim 200 caractere care spuna despre ce este site-ul. Nu trebuie sa insiram cuvinte cheie cu virgula intre ele, trebuie sa compunem acest text si in ideea ca vizitatorii / clientii il vor citi.

Alte mentiuni.
  • Titlul meta – trebuie sa fie diferit si relevant pentru fiecare pagina din site.
  • Articolele din pagina media, au link direct catre alte site-uri. Pentru a nu pierde un potential client, ar fi bine ca linkurile sa se deschida intr-o alta fereastra.  Astfel vizitatorul va putea vedea articolul dar se va intoarce si in magazin.
  • Doar o pare din imagini au campul ALT completat
  • Domeniul fara www nu este redirectionat catre domeniul cu www si arata o eroare 404 care nu afiseaza linkul catre magazin.
Daca aceste aspecte sunt implementate corect, magazinul virtual are foarte mari sanse de a atinge rezultatele dorite.

4. Facturis

optimizare website

Un site echilibrat atat cromatic cat si ca asezare in pagina, simetric pe orizontala si verticala.  Culorile sunt placute si completeaza identitatea vizuala.

Web design. Culoarea rosie deranjeaza putin fiind foarte stridenta in comparatie cu restul elementelor din site – ar putea fi inlocuita cu un portocaliu.

Coloana din dreapta are 2 casute cu latime mai mica decat restul – deranjeaza si par a fi o greseala.  Acest lucru se poate observa si la coloana din stanga, la bannerul “Ai un site ?”

Pentru oferele speciale ar trebui sa se foloseasca bannere care sa fie altfel decat identitatea vizuala. Ceva care sa atraga si sa iasa in evidenta.

Optimizare site si uzabilitate. O problema grava o prezinta linkul aflat pe sigla in partea de sus.  Acest link nu duce catre prima pagina facturis.ro ci pe midsoft.ro  Procedeu incorect care dauneaza atat din punctul de vedere al indexarii in motoarele de cautare cat si din punctul de vedere al utilizatorului pentru ca il dezorienteaza si nu mai intelege unde se afla.  Cele doua site-uri ar trebui sa fie total separate, si fiecare logo sa duca catre prima pagina a respectivului domeniu.

Desi site-ul are campurile meta completate in conformitate cu standardele de indexare in motoarele de cautare si relevante cu informatiile din site, acestiua ii lipsesc catva lucruri extrem de importante.
  • Tipuri de redirectionari la nivel de domeniu, nu exista. Este activ domeniul fara www cat si cel cu www
  • Nivelul de acces al motoarelor de cautare la paginile site-ului: sitemap.xml – fisierul nu exista.
  • Nicaieri in site nu se gasesc notatiile H1, H2, H3 ( headings ) – ceea ce dauneaza grav pentru o indexare eficienta. Fara acestea, motoarele de cautare nu stiu ce este important in site.
  • De asemenea site-ul este construit in totalitate cu tabele ( tables ),  si acest lucru dauneaza.


In astfel de cazuri, cand site-ul a fost construit cu tabele si h1, h2, h3 lipsesc recomand refacerea integrala a site-ului web. Pentru ca va fi mai greu de rescris totul decat de refacut site-ul de la zero.

In speranta ca v-am ajutat, spor la implementare. Pentru orice fel de intrebari suplimentare, va rog sa lasati un comentariu.




Comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *