9 ponturi pentru un nume de domeniu excelent

nume_domeniu

Sunt intotdeauna uimita cand vorbesc cu oameni care pornesc o afacere proprie, dar care nu s-au gandit la reprezentarea virtuala a acesteia. Adica, toata lumea are astazi nevoie de un website, si toti stiu acest lucru, dar cand te uiti la numele domeniilor lor – singurul element pe care toti potentialii clienti trebuie sa-l tina minte usor – acesta este destul de des o denumire complicata, nerelevanta si care se uita usor. De aceea am alcatuit o lista cu 9 lucruri pe care trebuie sa le iei in considerare referitor la denumirea domeniului, cand incepi sa construiesti un plan de marketing online.

1. Alege un nume “punct com”  sau “punct ro”

Cand vad o companie al carei site se termina in blogspot.com, imediat ma gandesc ca proprietarii nu iau afacerea in serios. Cheltuiesti doar 35 de euro pentru un domeniu.ro pe viata sau 10 euro pe an pentru un domeniu.com, iar aceia sunt de departe banii cel mai bine cheltuiti in publicitate online. Daca publicul tau tinta este unul global, alege un domeniu.com iar daca tinta ta este cea din Romania, alege un domeniu.ro

2. Nume de domeniu scurt

Cel mai bun numele de domeniului este de obicei scurt, asa ca perceptia generala este aceea ca oamenii au nevoie de o idee stralucita si gata. Nu uita: ideile bune apar in nanosecunde, dar in general dureaza ore sa le construiesti.

Una din primele reguli ale alegerii unui nume de domeniu este sa gasesti ceva, care va spune oamenilor ce este compania ta. Totusi, daca te ocupi de reparat Honda second hand, chiar nu trebuie sa mergi cu reparhondasecondhand.ro, cand reparatorhonda.ro este mult mai scurt. Si sunt sigura ca daca ai avea acea companie si ai petrece 5 ore facand brainstorming, ai putea sa gasesti ceva si mai scurt decat acesta.

3. Nu alege nume de tip medicamente

Ceea ce consider nume de tip medicamente sunt domenii cu litere cum ar fi q, x, sau p. Felul de denumiri pe care le aleg companiile de medicamente, deoarece fac ca medicamentele lor sa sune ca ceva foarte tehnic si incredibil de dificil de inteles pentru omul de rand, asa ca oamenii doar iau pastila si sunt recunoscatori.

4. Gaseste ceva memorabil

Este foarte dificil sa gasesti o denumire scurta in piata actuala, in care sunt oameni care chiar cumpara orice configuratie de cuvinte, care este destul de scurta ca sa fie atractiva pentru companie, iar apoi asteapta ca afacerile sa vina la ei. Totusi nu renunta. Este intotdeauna ceva la care ei nu s-au gandit si ar trebui sa fie ceva care ii va face pe oameni sa se gandeasca la voi imediat.

5. Construieste asteptari si indeplineste-le

Numele domeniului tau ar trebui sa spuna oamenilor despre ce este website-ul tau, chiar inainte sa-l deschida. Totusi, trebuie sa ai grija de asemenea sa oferi pe website exact ceea ce a promis numele domeniului tau. Nu are nici un rost sa iei masinute.ro, cand ai de gand sa vorbesti despre elicoptere in miniatura.

6. Ai grija sa nu calci pe nimeni pe coada

Exista multe companii care au un nume foarte atragatoare, si trebuie sa te asiguri ca nu intri pe teritoriul lor, altfel te poti trezi intr-un rol neplacut in cadrul unui proces de incalcare a drepturilor de autor.

7. Nu folosi numere

Ar parea o idee stralucita sa iei ceva cum ar fi masininr5.com, dar este un motiv pentru care nici o companie de succes nu detine acest nume de domeniu: ei stiu cat de greu le este oamenilor sa-si aminteasca nume de domenii cu numere in ele. In plus, oamenilor care doar aud despre site-ul tau, le va fi chiar mai greu sa-si aduca aminte daca trebuie sa foloseasca numarul “5” sau cuvantul “cinci”.

8. Evita adjectivele scurte

Exista acest trend inceput de companiile de site-uri de categorie marunta, sa creeze website-uri care incep cu adjective scurte cum ar fi “top”, “super”, “tare” si apoi “ceva.ro”. In primul rand, oamenilor le va fi greu sa-si aminteasca ce adjectiv trebuie sa foloseasca. Si in al doilea rand, foarte multi cunoscatori vor crede ca site-ul tau este doar o gluma.

9. Construieste-ti brand-ul

Faptul ca ai fost in stare sa alegi un nume de brand excelent si ca ai petrecut o saptamana facand aceasta, este intradevar grozav. Dar, intr-o perspectiva mai larga, ai facut effort doar de o saptamana. Odata ce ai un domeniu bun, trebuie sa te gandesti sa petreci acelasi efor timp de luni de zile ca sa construiesti din acel domeniu un brand recunoscut.

Sa gasesti un nume de domeniu bun, pare a fi o sarcina extenuanta. Si, ca sa fiu sincera, poate sa fie foarte frustrant. Dar daca chiar gasesti ceva cu adevarat original, oamenii isi vor aminti de tine, si vei avea mai putin de lucru ca sa dezvolti cunoasterea brandului pentru compania ta.




Comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *