6 elemente de branding care atrag clientii potriviti

 
6 elemente de brand

1.PERSONALITATE

Caracteristici expresive care dau viata unui brand si ii ofera o prezenta distincta in ceea ce priveste comportamentul, grafica si cuvintele. Pe langa descrierile specifice ale atributelor, unele metode de caracterizare a personalitatii includ avatarul brandului (descrierea brandului ca si cand ar fi o persoana care executa un rol specific), arhetipul brandului (un tip de personalitate aparut in psihologie si mitologie), si personajul brandului (de obicei o persoana bine-cunoscuta, care reprezinta un model din viata reala pentru personalitatea si comportamentul companiei sau a produsului).

numire afacere

2.NUME

Numele unei organizatii sa al unui produs. In functie de strategia si arhitectura brandului, diferite tipuri de nume pot fi potrivite: descriptive (de functii sau locuri), eponime (numite dupa o anumita persoana), sugestive (care pot fi recunoscute si sunt relevante), arbitrare (un cuvant cunoscut scos din contextul normal) sau imaginar (inventii unice).

nume de brand

In aceeasi nota, citeste si partea a doua: “Ai un brand de neuitat?

3.SIGLA

Sigla de companie sau produs poate fi considerat ca si “steagul” distinctiv, memorabil si care este semn de valoare si loialitate pentru ceea ce reprezinta. Tipurile de sigla includ simboluri grafice, simbol si nume combinate intr-un aranjament specific sau word marks, care constau in principal din ceva tiparit, cu accent pe stilul tipografic si evidentiind numele mai mult decat simbolismul grafic.

slogan de brand

4.SLOGAN

Tagline, adesea numit “slogan”, este o expresie verbala scurta care poate servi un numar de scopuri:
  • poate oferi informatii descriptive pentru a defini domeniul companiei sau functia produsului;
  • poate defini tipul de clienti pe care compania sau produsul ii deserveste, sau avantajele pe care le ofera;
  • poate injecta “atitudine” pentru a exprima personalitatea distinctiva si felul de abordare in lume.
Sloganul are de obicei o relatie spatiala predefinita cu sigla.

identitate vizuala

5.IDENTITATE VIZUALA

Sistemul organizat care compune “identitatea vizuala” recunoscuta si repetabila – include o paleta distinctiva de culori, tipografie (feluri de caractere si cum sunt aplicate), grafica secundara (acestea sunt elemente grafice caracteristice, care alcatuiesc impreuna prezentarea si de asemenea, stiluri specifice de ilustratii si/sau fotografie) care determina aranjamentul distinctiv al elementelor in diverse aplicatii de design.

colaterale identitate vizuala

6.COLATERALE

Efectele sunt un set de elemente cheie de identitate, de obicei sub forma unor fisiere de design electronic gata de folosit. Acestea includ sigla, fonturi, paleta de culori si albume de imagini grafice cum ar fi imagini si ilustratii ale produselor.

Suntem Artvisiona, studioul de branding si creatie, de la A-Z, infiintat in 2003. In toti anii de activitate am cladit, de la zero, peste 500 de branduri locale si internationale. Putem sa-l cladim si pe al tau! Cunostem temeinic atat procesul tehnic, etapele creative ale constructiei de brand, cat si procesul de implementare, ceea ce ne permite sa ne ocupam, cu succes, de proiecte complexe de branding si rebranding, pornind de la faza de concept, comunicare vizuala (sigla,manual de identitate vizuala, colaterale, website) si verbala (numire, slogan, comunicare de brand), pana la implementare, dezvoltare, coordonare, intretinere (marketing externalizat) si coaching.


 


simona buzatu
Articol scris de Simona-Gabriela Buzatu, fondatorul Artvisiona, autoarea cartii „BRAND.Jocul antreprenorial la alt nivel. Teorie si practica in marketing. Primul ghid complet in limba romana despre branding“ si dezvoltatorul sistemului INCUBRAND, programul avansat de autocunoastere pentru afaceri.
Ai nevoie de ajutor? Inscrie-te la o sedinta gratuita de consultanta si coaching de 30 de minute.