15 pasi catre un profil LinkedIn dinamita

linkedin

LinkedIn este o platforma de media sociala distractiva, nu crezi ? Este putin ciudat de folosit si mult mai greu se pot construi relatii decat pe Facebook de exemplu. Totusi, LinkedIn detine un loc de onoare, si daca acolo este piata ta tinta, atunci ar fi bine sa fii si tu. Ca sa merite efortul, trebuie sa te asiguri ca ai un profil angajant, informativ si eficient. Iata pasii necesari ca sa obtii acest lucru:

1. Inainte sa te uiti la profilul tau, fa-ti timp sa clarifici pentru CINE scrii, si sa decizi exact CE vrei ca oamenii sa inteleaga din asta. Daca scrii in general cuvinte plictisitoare nu vei reusi sa iesi in evidenta. Trebuie sa stii exact cu cine vorbesti si ce oferi.

2. Tine minte ca vei fi gasit in functie de ce tasteaza lumea in cautare, dar nu abuza de cuvintele cheie. Nu vrei ca paginile tale sa sune ca acele articole pline de cuvinte cheie din marketing, dar ai nevoie de cuvinte cheie in fiecare sectiune, ca oamenii sa te gaseasca repede.

3. Creaza un titlu si un rezumat clar: cine esti, pe cine ajuti, si cum ii ajuti. Ramai clar si concis.

4. Foloseste o fotografie profesionala care reprezinta ceea ce faci. Asigura-te ca fata ta este destul de mare ca oamenii s-o vada.

5. Cand ajungi sa listezi websiturile tale, in loc sa alegi “Blog” sau “Company Website”, alege “Altele” si da websiturilor tale un titlu care utilizeaza cuvintele tale cheie.

6. Daca ai un cont Twitter activ si pe care-l folosesti, conecteaza-l la LinkedIn. Cu cat ai mai multe feluri de a te conecta cu cineva, cu atat mai bine.

7. Alcatuieste un rezumat puternic. Acesta se obtine folosind persoana intai, catre persoana anumita cu care vorbesti, intr-un ton de conversatie care creaza ocazia de a discuta. Trebuie sa identifici problema respectivei persoane si sa-i arati cum o poate rezolva. Trebuie de asemenea sa explici in ce fel esti unic si perfect potrivit pentru cererile eventualului client. Ai grija sa creezi o chemare la actiune clara, si sa incluzi informatiile tale de contact in rezumat cu un titlu usor tachinant: “Ca sa dai avant vanzarilor tale cu 30% in 10 zile, contacteaza-ma la : 0721636921” de exemplu.

8. Creaza un LinkedIn URL. LinkedIn automat iti desemneaza un URL aleator. Acesta este greu de tinut minte. De asemenea arata rau pe o carte de vizita. Da click pe “edit” langa linkul desemnat, si foloseste numele tau intreg sau partial ca ecuson. Nu folosi denumirea companiei deoarece aceea s-ar putea schimba in timp.

9. Completeaza sectiunea “specialitati” de preferinta ca o lista usor de parcurs.

10. Adauga widgets cum ar fi blog feed, Twitter feed, lista de citit ( mai ales daca esti bloger – foloseste-le ca sa expui articolele tale! ) sau portofoliu.

11. Completeaza-ti educatia si experienta, din nou folosind cele mai bune cuvinte cheie, si da detalii despre ce fel de munca ai efectuat.

12. Controleaza ortografia si citeste de proba. Roaga cateva persoane sa se uite daca exista greseli.

13. Fa public profilul tau. Nu o sa te ajute prea mult daca il tii secret 🙂

14. Ofera recomandari de la persoane pe care le stii intradevar, care pot vorbi despre feluri specifice in care i-ai ajutat. Nu bombarda toate contactele tale – fie ca ii stii sau nu – cu rugamintea de a te recomanda. Da, chiar mi s-a intamplat, ca oameni pe care nu ii stiam sa-mi ceara sa ii recomand.

15. Cand totul este gata si iti place, il poti face si mai puternic cautand acele persoane care sunt considerate in top in compania sau industria ta, ca sa vezi cum si-au construit profilul lor. Vezi daca poti sa culegi cateva idei grozave la care tu nu te-ai gandit.

Si iata ai un profil LinkedIn dinamic, angajant si atractiv ! Daca esti curios cum arata profilul meu, intra aici:

 

Cv profil LinkedIn




Comentariul tau

Your email address will not be published. Required fields are marked *